|
|
|
|---|---|
|
Har problem med att motorlampan tänds och det känns som att jag inte har något laddtryck från turbo. Jag har kört Carly diagnos och får följande felkoder: Boost pressure plate over temperatur detection 0048F6 Measured air mass compared to the calculated 004868 Jag har bytt avgas tryck sensor 13627805152 men det hjälpte inte. Har någon några bra tips på vad det kan vara? | |
|
Råkade ut för liknande problem, vet inte vilken årsmodell du har? detta är bara vad jag hade för problem, behöver inte betyda att du har samma. jag hade dock fler felkoder. kom ihåg, felkoderna är en hint om vad som kan vara fel, ibland stämmer dom bra men ibland är de totalfel och leder in dig på fel spår. började med att byta bränslefilter, bilen gick rätt ok i en vecka sen kom problemet tillbaka. började misstänka partikelfilter, kontrollerade om kylvätskan kom upp i temp annars startar inte regenereringen. temp helt ok. hällde i en flaska med akut dpf rengöring, ut och körde på höga varv på motorväg. inga problem sen dess (6 månader sen) som sagt detta fungerade för mig, bara ett tips. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.