AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.625

Hur är "standardstolarna" till F30-serien?

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Håller på och läser in mig lite på F30/F31 som ett alternativ för ny bil.

Har provkört en 318d med standardstolarna en kort sväng - motor och växellåda etc., samt komfort/vägljud kändes helt ok.

Frågetecknet blev standardstolarna i bilen...körde bara en relativt kort sväng på typ 10 minuter och försökte smälta bilens intryck så jag fick inte till stolens inställning perfekt för mig. Framförallt lårstödet kändes väldigt dåligt mht. stolens lutning på sitsen.

Utan att leta efter det, fann jag ingen spak för att tilta sitsens vinkel i framkanten som man kan göra på sportstolarna.

Har kikat på instruktionsböcker på nätet och där finns det en "tilt-spak" som de refererar till för justering av vinkeln på sitsen - finns den spaken även på standardstolarna eller enbart på sportstolarna? (instruktionsböckerna verkar inte ens nämna att det finns två typer av stolar)

Ni som har standardstolarna i F30/F31- hur upplever ni dessa vid lite längre resor?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Har åkt XC70 och är man utvilad när man kommer fram i den tycker jag man är otroligt trött vid samma sträcka i Bmw std stol.
Allt är relativt men själv anser jag de stolarna är värdelösa för lite längre resor. Som sagt, min högst personliga åsikt.

Mvh Peter
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det finns ju så många F3x med sportstolar, varför chansa?
Har inte heller åkt någon längre sträcka i standardstolen, däremot i dess motsvarighet i e90, och de stolarna duger helt enkelt inte...

-------
//Lövet
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Även jag tycker sportstolarna är ett måste, fantastiskt sköna och speciellt som man kan justera bredden på dom.
Visa användare
378
Palikovich
BMW i3s 2018
Jag vet inte är det skillnad mellan olika bil modeller men std stolar i mitt sålda X3 var inte så kassa, åkte några långa resor med den utan att det kändes, men klart sport stolar är mkt bättre.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tackar för alla svar!

Det hängde lite på hur frugan upplevde sportstolarna, men efter provsittning idag har hon sagt att hon satt bra i dem.

Det är möjligt att jag inte hittade rätt inställning med standardstolen men i sportstolen tog det bara en kort stund att ställa in den så jag satt bra...

Vi har nu bestämt oss för att det blir sportstolar om vi köper en F30/F31.

Så utgallringsfiltret vid sök efter lämpliga objekt är nu satt på "sportstolar"! ;)

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Jag har sportstolar på min men jag tycker sitsen är för smal för min del. Detta går inte att justera. Jag väger under 70 kg.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Hur är det möjligt? :) Jag väger 82 kg (176 cm) och har gott om plats i sportstolarna..
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Förstår det inte heller.

Satt riktigt bra i E90:s stolar med vinterjacka invägd på 90kg (189 cm lång) och sitter nu också riktigt bra i 2-seriens sportstolar. Då har också lår större än medel.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Glöm för bövelen inte svankstöd! För övrigt sitter jag, 190cm 90 kilo också bra i sportstolarna, kan till och med justera in sidostöden nästan max.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Johan, om du vill är du välkommen att prova min F31 med sportstolar UTAN svankstöd :) PM'a om intressant!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.