AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.577

Snapin adapter for iphone 6: passar den till iphone7 ?

som rubriken säger: kommer jag kunna behålla adaptern för iPhone 6 när jag byter telefoenen till iPhone ? storleken på telefonen verkar vara identisk men det kanske är felaktig uppfatting? och kanske finns de tekniska skillnader i uppkopplingen oxå?
Jag kanske vänder på frågan, hur skulle det vara tvärt om: skulle adapter till iphone 7 funka även med iphone 6 ?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har en sexa och en sjua och märker i alla fall ingen skillnad hur anslutningen funkar (förutom avsaknaden av hörlursutgång på sjuan förstås). Hur din snap-in adapter kommer funka vet jag inte. Men skillnaderna är ju mycket, mycket små i mått på dem om ens några?

-------
//Lövet
Tack Lövet! Då slår jag till och köper en. Jag fick för mig att numera finns det bara en variant av snapin numera , eller finns fördelningen i Media, Music etc kvar?
Vad har man för nytta av en adapter? Får man fram apparna eller är det bara musiken? Funkar youtube? Eller 3de parts musikappar?
Du är kopplad till extern antenn att börja med. Högre laddningskapacitet: för mig laddas luren upp minst dubbelt så snabbt än USB uttaget. Sedan är det fråga om bilmodell, årgång och mobil men för mig blir det helt annan gränssnitt än om när man är uppkopplad genom blåtand. Enda jag har att anmärka på är idiot placering i armstöddet, helt omöjligt att komma åt telefonen när man kör. Var oxå tvungen att installera "snapin reminder" för att inte glömma luren i bilen hela tiden.
Ff
74
Ffalun
520d -17
Tror inte snap in adaptern ger fler funktioner än när man pluggar in vanliga sladden i USB-porten ( om man bortser från extern antenn och kyla)

Du får album art och bättre ljud med Apple original kabel ansluten till USB

Har jag fel, rätta mig gärna.
Ok, tack. Då köper jag ingen. Kör med AUX, kanske bättre med USBn då? Får testa imorgon.
Ff
74
Ffalun
520d -17
Ja, USB är en klar skillnad mot bluetooth.
Ff
74
Ffalun
520d -17
Glömde en sak, Apple music fungerar bra mycket bättre än Spotify.
Alla spellistor fungerar, även om man ansluter med bluetooth.
Just nu får man prova i 3 månader utan kostnad, jag kommer iaf inte byta tillbaka till Spotify.
Min USB är upptagen av ipoden så snapin är bästa alternativet. Även när man har två telefoner och båda skall laddas samtidigt , typ under långfärd, kan man använda både usb och snap-in.( Laddningen grnom USB i tändaruttaget går väldigt långsamt.)
Däremot så tycker jag att placeringen i armstödet är helt idiotisk. Går inte att komma åt luren under färden :-(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.