AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
981

315 eller 433 MHz i svensk E46 fjärrnyckel?

32ProPro-medlem
2.453
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Funderar på att köpa ny fjärrnyckel till svenksåld E46 på Ebay och ser att det finns två olika frekvenser på fjärrnycklar. Köpte några tidigare men har inte lyckats initera dem till bilen och antar att det kanske är fel frekvens (kostade en hundring så jag orkar inte reklamera). Någon som vet frekvens på svenska fjärrnycklar till E46 - de med rombformad nyckelskalle?
Någon som köpt fjärrnyckel på ebay och lyckats initiera den - med bara knapparna på nycklarna?

Jag vet att man måste få den fräst sedan men det löser min låssmed.

Har redan försökt att löda till nytt laddningsbart batteri (också från ebay för någar tior) i min gamla nyckel men det verkade inte ta emot laddning från bilen för det höll bara några månader. Eller så är kretskortet i gamla nyckeln kass.

Det är alltså ungefär en sådan är nyckel (med spår i kanterna på metallen) som jag behöver:
Länk

Tacksam för tips!

/Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring, BMW CS 4096
ga
2.767
gaspo
E91 320dA -09
433MHZ på E46!
32ProPro-medlem
2.453
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Tack gaspo, då sorterar jag bort de uppenbart opassande med fel frekvens.
Någon som köpt nyckel på eday och fått det att funka med aktivering genom att slå av och på tändning och trycka på låsa och låsa upp-knapparna i rätt ordning?
Då vill jag ha den ebaylänken.

Tack på förhand!

/Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.