|
|
|
|---|---|
|
Håller på och funderar på att köpa en F30 och har hittat ett antal olika objekt som skulle kunna vara intressanta. På några av dessa objekt, är det ett orange "OK" i bilens elektroniska servicehistorik vid någon service. Vad innebär det att "OK" är orange i stället för ett grönt "OK"? Är det att servicen har "gått över tiden", inte alla serviceåtgärder är utförda eller något annat? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! | |
|
Orange är som du skriver över tiden. Inget att oroa sig för. |
|
| Frågan är hur mycket över de behöver gå för att bli orange OK? Kan det även bli röda OK, och vid vilken övertrassering isf? | |
|
Fick veta av en vän som arbetar på märkesverkstad att den tillåter 5% övertramp på milen, sedan blir den gul. Som han menade när jag rådfrågade för köp nyligen var det lika bra att välja bort då en gul markering kanske inte har en direkt inverkan på bilen, men är en ypperlig anledning för BMW att inte gå med på goodwill i framtiden (detta när jag köpte min 320xd f31 -13) Jag anpassade mig till det rådet och har väl en liten extra trygghetskänsla i bilägandet. |
|
|
Jag har ett ett gult ok. Bilen köptes som Premium Selection så de verkar inte tycka det är några konstigheter men självklart, kan du välja bort gul till förmån för grön så är ju inte det fel. // Jonas |
|
| Det är ju även någon typ av indikering för oss som tycker att redan 3k mil på samma olja är för långt att en sådan bil har gått ytterligare en bit på samma olja (givet att ägaren inte kan göra troligt att extra oljebyten har gjorts) | |
|
Tack för informationen! Jo, jag märkte att det föreföll vara typ några hundra mil över 3000-milsintervallet när det var orange "OK". Jag är lite kluven om det har någon betydelse eller inte i de fallen...tycker som många redan har förstått skeptisk redan till 3000-milsintervallen... Good-Will-persepektivet är kanske värt att fundera på. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.