|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har 2 uppsättningar nya fälgar till min nyinförskaffade E91a : ett par style 193 och ett par style 194. I båda uppsättningarna finns någon fälg som har fått eksem av närgågna trottoarkanter - dock så pass grunt skav att det bara är i lacken och inga skador ner i själva metallen. Går detta att åtgärda själv? Är det bara att spraya med färg och sedan klarlack? Är BMWs klarlack stark nog att klara att vara på fälg? Ska man ha någon grundfärg - aluminium är ju i princip redan oxiderat så det rostar ju inte som bilplåt. Är det bara att maskera och sedan spraya på (som att laga rost på bilplåt) - kan man köpa någon av BMW silverfärgade sprayer - i så fall vilken? Är det samma färg på style 193 och 194 - ser så ut i mina ögon men jag är estetiskt färgblind :-) /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring, BMW CS 4096 | |
| För små skador använder du lackstift. Går att få relativt bra resultat om skadorna inte är alltför stora. BMW plockar fram rätt färg åt dig. | |
|
De är grunda men lite större än vad jag vill fixa med lackstift, några kvadratcentimeter men inte så djupa. Någon som vet exakt vilken nyans av silver det är på mina fälgar? /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring, BMW CS 4096 |
|
|
Går att beställa på eBay.de Tog 3 dar att få hem, 1 liten flaska färg och en med klarlack. FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.