AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.200

Kylarvätskan "kokar" bort.

Sida 2 av 2
he
58
henauv
316i -01
Uppdatering: Var hos bilmekanikern och vi trycksatte kylaren osv = inget synligt läckage. Fläkten går, cirkulation finns så pumpen verkar ok.
Enda vi kunde tänka på var om termostaten "hänger sig" ibland
Vi bytte termostat 1200:- jobb inräknat.. inte läckt sedan dess (Torsdags förra veckan) samtidigt var de dagar de inte läckte innan heller så detta var mer som test. Hoppas hoppas
he
58
henauv
316i -01
Nytt/följdfel. Efter bytet av termostat så har tempmätaren uppträtt 'konstigt'
Innan var den alltid på mitten/lite över när bilen var varm. Nu är den på blått område hur länge jag än åker (motorväg) står jag i kö så går den upp till mitten... när de rullar igen går den ner till blått rätt snabbt. nån tempgivare som är kass eller är den nya termostaten redan kass??
Hej,

Termostaten, eller ingreppet, är naturligtvis "prime suspect". Men det bästa här, i denna lite deprimerande följetong, är att det är verkstaden som sitter med Svarte Petter nu.

Inte för att det är särskilt kul, men ett återbesök där är nog det enda som gäller.

/Lennart
he
58
henauv
316i -01
Öppnar gammal tråd. Bytte termostat i somras som sedan la av igen. Reklamerades och byttes igen då fungerade det. Nu 3 månader senare är det kass igen.
Vätskan i kylaren är kvar kokar alltså inte men tempmätaren skjuter i max såfort jag har på värme/reglerar värmen i kupén. Måste köra med kyla på då är tempmätaren i botten.... bli så trött vad kan vara fel? Finns annan tempgivare?

Mvh
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Det verkar som att du ännu inte bytt vattenpumpen... Pumphjulet kan slira på axeln och därmed minskar cirkulationen i systemet.

Mvh Håkan
he
58
henauv
316i -01
Nepp. Pumpen är inte bytt, men känns dyrt om det ine skulle vara pumpen.
Cirkulation finns, tryck finns.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.