|
|
|
|---|---|
|
Hej alla efter att ha varit på villo spår med en audi a6 4,2 v8 fullutrustad är jag inne på att köpa en bmw 528ia f11 258 hk motorn är bytt på garantin vid 5000 mil vet ej av vilken anledning nu har bilen rullat 14 000 mil den är utrustad me panorama tak automat komfortstolar combox men ingen usb ? deh har antertainment på nackstöden bak men ingen navi proffessional alltså ingen navi alls ? hur fungerar dom då ? har någon form av ide på nack och fördelar med bilen ? | |
|
VIN: WBAMY510X0C314675 Type code: MY51 Model: 528I (EUR) E-F-R series: F11 Series: 5 Type: TOUR Steering: LL Doors: 5 Engine: N53 Displacement: 3.00 Power: 190 (258 hp) Drive: HECK Transmission: AUT Paint code: A90 - SOPHISTOGRAU BRILLANTE Upholstery code: LCSW - LEDER DAKOTA/SCH Prod.date: 2010-11-03 S1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES S1CB ACEA / CO2 scope S1CD Brake Energy Regeneration S2K1 BMW LA wheel, V spoke 236 S2PA Lockable wheel bolt S4B9 Interieurleisten Alu Feinschliff S6FG Rear-compartment entertainment S6VC STEUERUNG COMBOX S8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE S8SM Car ident. number visible from outside S8TF Active pedestrian protection S8TG Thiefproofing device S8TL TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV S8TN TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST S8V2 HINWEISSCHILD NCAP NIED/DEAN/SCHWED S205 Automatic transmission S230 Extra package, EU-speciifc S258 Tyres with runflat properties S302 Alarm system S386 Roof railing S402 Panorama glass roof S417 Roller sun visor, rear door S428 Warning triangle and first aid kit S456 Comfort seat with memory S488 Lumbar support, driver and passenger S494 Seat heating driver/passenger S502 Headlight cleaning system S508 Park Distance Control (PDC) S522 Xenon Light S534 Automatic air conditioning S548 Kilometre speedo S644 Preparation f mobile phone w Bluetooth S676 HiFi speaker system S698 Area-Code 2 for DVD S842 Cold-climate version S850 Additional Export tank filling S853 Language version, English S863 Dealer List Europe S877 Omission of non-combined operation S885 Operating instructions, Swedish S896 Daytime driving lights download BMW VIN C314675_S |
|
|
vad har man för nytta av comboxen ? när man inte har navi eller usb vad kan man göra me den ??? |
|
| Bilen är beställd utan USB och audio bt gissar jag. Troligen kan du komplettera med USB-kablage och koda bt audio. | |
|
koda audio bt menar du att jag kan streama musik via min telefon ? och usb är fysisk ingrepp ? finns det något annat man kan göra med comboxen ? dom entertainmant på nackststöden var sätter man in dvd skivan för att kunna spela upp film den har ju ingen navi som kan läsa upp dvd skivor |
|
|
om man uppdaterar hela mjukvaran i bilen aktiveras bt streamingen automatiskt eller måsteman säga till att aktivera den funktionen eller sköter det sig själv ? |
|
Transocean |
"dom entertainmant på nackststöden var sätter man in dvd skivan för att kunna spela upp film den har ju ingen navi som kan läsa upp dvd skivor" Säkert en som satt dom dit bara för att du skulle bli imponerad? Varför tittar du fortfarande på bilen i fråga om du inte gillar den? Och det verkar som om du sett bilen men inte frågat säljaren angående dina DVD; Bobo Baba |
|
Bilen har ju S6FG, rear compartment entertainment. Bör styras via idrive. Eftermonterar du USB och iPhonecradle ska det gå att kolla film från tellen. Bt audio kommer inte av sig själv, det måste adderas i bilens "utrustningslista". |
|
|
Lus vad heter bt audio i utrustnings kod ? s så om man uppdatterar bilens hela mjukvara aktiveras inte den utan man måste lägga till den i utrustningslistan? men som du skrev bilen är utrustad med S6FG vilken funktion har dom ? när man inte har usb eller 609 ? |
|
|
Audio BT måste läggas till i bilens "kodning". Jag pallar inte förklara allt med hur det fungerar med att eftermontera eller koda in nya saker i bilar, men det har ingenting med uppdatering av mjukvaran att göra. Däremot om du VO-kodar in nya funktioner i bilen och sedan lämnar den till BMW för uppdatering av bilens generella mjukvara, då kommer dina egna förändringar försvinna. Vad gäller hur rear compartment entertainment fungerar får jag be dig referera till din manual eller själv googla på det, jag har ingen erfarenhet av den, gissar att du använder CD/DVD-läsaren fram, men låter det vara osagt. |
|
| Förstår inte rubriken med uppmaningen att man skulle köpa råd? | |
|
332 läs och var inte uppkäftig har du något att lägga till varsågod annars knip igen |
|
|
När det kommer till att koda ändra fa koder på E MODELLEN är jag expert tex en bil med vanlig MASK HAR JAG NONTERAT CCC ,bytat från lma til lma2 CDVÄXLARE GJORT OTALIGA KODNINGAR med ncexpert men efter lite på vilo vägar med audi har jag blivit ring rostig har e sys men vet inte riktigt hur jag skall få igång den autel har en maxisys pro som man kan både uppdatera hrlamjukvaran ILVEL I och lägga till fa koder och ta bort får prova med den |
|
| Avsikten var givetvis att i all vänlighet hjälpa dig med att undvika regelvidriga särskrivningar vilka gör att dina inlägg leder till rena missuppfattningar. Varför ta upp tid med mellanslag mitt inne i substantiv som då blir mer svårbegripliga? | |
|
När du inte förstår dig på saker är det nog bättre att hålla sig ur diskutionen men har du någon ide hur vi skall konvertera en rätt så naken bil till full matad så kan du gärna göra ett inlägg eller du tillockmed är intresserad att hosta upp en slant så slipper vi allt detta besvär utan köper en färdig m5 f10 med all utrustning |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.