|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har fått erbjudande om att köpa 19" till min e36 318I...dom har suttit på en m3'a e36...jag har pratat med en styling butik för BMW och dom säger att det skulle funka att ha 19" men att jag var tvungen att "modifiera" om hjulhusen så att jag i huvudtaget skulle kunna svänga...är det nån som vet hur man modifierar om hjulhusen?....vad ska jag ta bort? Danne | |
M3_BMW |
Man rullar hjulhusen. Prova här: Länk Länk MH Styling i Göteborg Tel: 031-405522 KM Däckservice i Upplands Väsby Tel: 08-590 702 60 ATOM DESIGN I ESLÖV Tel: 0413 10803 BMW M bilar, när du älskar att köra. |
|
Jag kör med 8,5 X 19"-fälgar med 235/35 på min E36 325:a och det funkar utmärkt utan modifierade hjulhus. Länk |
|
|
Det går bra att köra 19" på E36 an bara det är fälgar som skall passa den så att säga. Körde 9*19 runt om ifjol utan problem och i år blev det Hamann 8,5*19 runt om som skall bytas till 10*19 bak tills nästa år. Lycka till/ sunken |
|
packe325 |
Du ... jag har 19" mm evo på min 325 coupe 1992 e36 det funkar bra ,,förutom att det tar i lite när jag svänger fullt rattutslag dimentionen är 225/30/19 fram 265/35/19 ...köp fälgarna och va kung på vägen det e jag ///M |
packe325 |
Du jag glömmde att du förlorar lite effekt men det e det värt HADE |
|
Märket på fälgarna är BBS OZ Racing har suttit på en m3 samt att det är mittbult...men det går och sätta dit nån slags "adapter" på naven för att kunna ha mittbult...stämmer det ? |
|
| BBS, OZ Racing?? | |
|
Amon: BBS och OZ Racing är två olika tillverkare av fälgar. Väldigt ovanligt med centrumbult på gata, är ju nåt som tävlingsbilar har för att underlätta hjulbyte. Känner inte till om man kan ha nån typ av adapter, fast jag är skeptisk. Hör efter med den som hade fälgarna innan hur den personen löst det. Mvh / Malte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.