|
|
|
|---|---|
|
Hej,, Min X3 har ganska snabbt börja vibrera kraftigt vid gaspådrag och motorbroms. Även lite vid jämn fart, men inte så markant. Den har varit hos två bilverkstäder som inte hittat vad felet är ! En Meca verkstad och en BMW verkstad. BMW verkstaden trodde att det kunde vara balkaxelklumpen, men var inte alls säkra på det. Känns inte roligt att byta den på chans, kostar dryga 20000kr att göra det. Nya bromsar runt om + 4 nya däck monterade det hjälpte inte. Bytte även de bakre drivaxlarna i hopp om att det kunde vara felet, men icke. Har letat på nätet, och någon säger att motorkuddar/fäste kan orsaka kraftiga vibrationer Tacksam för all hjälp. Tore | |
|
Hardyskiva? Homo-knuten (om det finns på den modellen)? Hur långt har bilen gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej Den har gått 15800 mil (bara) Tore |
|
|
Hej Nu är bilen uppallad igen,, Avgassystem åt sidan, täckplåtar borta så att man kommer åt kardanen. Varken Hardy skivan eller stödlagret känns eller ser dåligt ut ! Kan de vara så kass ändå ? Börjar bli uppgiven, man kan ju inte lägga hur mycket pengar som helst på en -04a. |
|
|
Hej,, Min X3 har ganska snabbt börja vibrera kraftigt vid gaspådrag och motorbroms. Även lite vid jämn fart, men inte så markant. Den har varit hos två bilverkstäder som inte hittat vad felet är ! En Meca verkstad och en BMW verkstad. BMW verkstaden trodde att det kunde vara balkaxelklumpen, men var inte alls säkra på det. Känns inte roligt att byta den på chans, kostar dryga 20000kr att göra det. Nya bromsar runt om + 4 nya däck monterade det hjälpte inte. Bytte även de bakre drivaxlarna i hopp om att det kunde vara felet, men icke. Har letat på nätet, och någon säger att motorkuddar/fäste kan orsaka kraftiga vibrationer Tacksam för all hjälp. Tore Hardyskiva? Homo-knuten (om det finns på den modellen)? Hur långt har bilen gått? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! Hej Den har gått 15800 mil (bara) Börjar bli uppgiven, man kan ju inte lägga hur mycket pengar som helst på en -04a. Tore Hej Igen ,, Går det att köra utan bakre kardanen monterad ? Eller är det nån diff nånstans som gör att det inte är möjligt ? Eller kommer elektroniken att stoppa mig ? Annars ett ganska exakt sätt att se om detta är problemet med mina vibrationer |
|
| Ett långskott, men har du kollat så det inte är ABSen som spökar..? | |
| Min 5 serie har samma problem. Fick du rätt på din? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.