|
|
|
|---|---|
|
Hej. Två frågor ang min 318 E30 CAB -93 : 1) Har en förarstol där ryggstödet är snett. Känns som jag sett det på fler bilar i 3 serien. stolen lutar liksom mer bakåt in mot centrum. Tänkte bara höra om någon känner igen problemet och har en teori vad som är fel innan jag lyfter bort stolen och börjar rota i det. Något som gett vika?, gått av? hoppat ur? eller så... 2) Sen har förra ägaren snyggt pillat in cabtyget under gummilisten mot bakrutan och limmat inför försäljning, men det släpper ju. Någon som provat att sy för hand runt hela fönstret så att tyget ligger kvar under listen eller har annat förslag. Lim verkar ju inte räcka. I övrigt är cabben i fint skick så inte aktuellt att byta känner jag. Alt att man tar bort tyget och syr på maskin. Hur meckigt och lång tid tar det att mecka av/på ett cabtyg på sin ställning? MVH Markus BMW E30 318 1993 CAB | |
|
Inget litet jobb. Sök ett proffs. Alfa Bilklädsel i Stockholm, t.ex. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
1) En klassiker på E30. sneda inåtvända stolar. Hade det på min och jag har för mig det var ganska enkelt att fixa. Skruvade loss stolen och lättade på klädsel och då ser man att det glappar lite. Har för mig det var någon skruv som jag drog åt så blev det bättre, men inte helt bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.