|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Bruka ligga runt 0,9 (drar mindre med motorvärmare). Nästan lika roligt varje gång - lägga i tvåan och varva upp till ~6500 rpm. :) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Den i Varberg missade jag nog. De andra saknade antingen m-paket eller va äldre än -08or. Eller något annat jävla fel min hjärna hittar på. Har väl en budget på Max 150-160 om rätt objekt dyker upp. Helst håller jag mig runt 130-140. Med vänlig hälsning, |
|
|
Såg nu att den i Varberg vart 3dörrar samt automat. Vill ha motsatsen. Kan eventuellt tänka mig att kompromissa med automat. Men 5-dörrars är ett måste för mig, både estetiskt och praktiskt. |
|
|
Länk Trevlig spec på denna. Men just 130na känns dyra i Tyskland faktiskt. Räknas den som -08 om den är tillverkad sep 07? Förr var det väl efter 1e september så räknades det som nästa årsmodell. Vet inte hur det är idag. Automat med paddlar väger inte upp en manuell, men trevligt med paddlar åtminstone. Välutrustad i övrigt, gör sig ganska bra i silver tycker jag. Men färgen kan man alltid ändra på idag. Blir kanske så att början av semestern ägnas åt att hämta hem en bil från Tyskland. Lutar ditåt, utbudet större, utrustningsnivån bättre. Och man får en trevlig resa samtidigt! Vad bör man avsätta i tid för en sådan resa? 3 dagar? Är det rimligt? Total kostnad ink resa och Registrering? 10k? Ett jävla velande just nu. Men Angenäma problem. Får kanske ge med mig med årsmodellerna. |
|
| Är e81'an verkligen så hemsk med m-paket? Smaken skiljer naturligtvis, men jag hade en alpinvit e81 120dM ett tag som jag tyckte var rätt snygg. | |
|
Den du länkar är en LCI, alltså MY08. Köööp om du verkligen vill ha auto! |
|
|
Lus. Det är mest den praktiska biten för mig . Två småbarn med stolar som ska bältas osv. Har förvisso en stor kombi mestadels av tiden, men ibland händer det att man behöver hämta på dagis med andrabilen, och en e81a hade gjort mig ännu mer tunnhårig än jag redan är. |
|
| Bekvämt :) Jag hade vid tiden en e91 och en e81 och tre barn under 8 :) Tunnhårig? Ubet att jag är! | |
|
Det finns LCI bilar som är MY07. Jag hade en tillverkad maj -07 som var LCI men årsmodell 2007. (FUN353) LCI kom typ mars-april 07. /Jonas |
|
|
Tycker ni verkligen att E81 är så hemsk? tycker den ser mer "svullen" ut eller vad man ska säga på ett positivt sätt! här är min om ni vill titta: Länk Men förövrigt så vill jag nästan säga att jag snart får bygga hus på macken så ofta som jag tankar, dock så är inten tanken den största heller /Pontus |
|
|
Kan förstå att man föredrar E87 av praktiska skäl, men inte av estetiska skäl... ;) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Smaken är som baken. Personligen tycker jag e87an är mycket mer tilltalande estetiskt också. Vad drar din Pontus? Känns som det kanske blir en 123d vtech ändå. Lika kul som 130 verkar vara att köra, lika deprimerande måste det va att tanka fullt efter 30-35 mil igen. |
|
|
Just nu ligger färddatorn på 10.8 L/100, har inte räknat på om det stämmer men komme ca 40-43 mil på en full tank blandad körning med lite bus också, men samtidigt så när jag väl kör långkörning i laglig hastighet kan jag komma 60-65 mil på tanken också, men då är det motorväg 110-120 kmh som gäller.. Men annars så är karaktären och ljudet underbart i 130, kraft hela vägen med en liren extra knuff efter ca 4500 rpm, skulle faktiskt inte byta bort den mot en diesel även om det skulle vara skönt med mer ekonomiskt bil ibland, Bor du nära Malmö så får du gärna komma och prova, titta och lyssna, om det skulle hjälpa ditt beslut! |
|
| Länk | |
|
Oj. Vad jobbigt det blev nu. Murphys Lag slår till igen. Jag har hela dagen förhandlat med min närmsta vän om att ta över hans BMW 530d 2011a. F11 således. Vi är NOG överens. Jag har en totalbudget på 300k att spendera på två bilar. Har i dagsläget en A6 3.0 diesel 2011. Fått den värderad till 160-165k av bilfirmorna runt om. Inköpspris alltså, ej inbytespris. Råder brist på begagnade bilar i hallarna. Jag och min vän är överens om 240k för hans 530d F11. En 2011-08. Vit med fullt m-paket. Panorama,keyless,adaptiv farthållare,headup,utökad instrument,komfortstolar,panorama,dödavinkeln,lanechange,collision, ljuspaket inne och ute. Lite av utrustningen. Hyfsat välutrustad alltså för en 530d. Inga skador och servad på BMW. Han står för nästa service som är i september. Saknar tyvärr dragkrok (7-8k för avtagbar) och dieselvärmare. Så m/k värmare måste installeras till vintern (5-6k). Känns spontant som ett bra pris? Då återstår det cirka 60k till min andrabil istället. Siktar då in mig på en sen 07a 120d. Med "nya" 177hk motorn och runt 2000 i skatt. 15-18k mil. Kan hitta sådana för 60-70k. Alternativet är att behålla min Audi a6a och köpa tex den länkade blåa 130n. Totalt cirka 300k för bägge bilarna där också alltså. Vad säger panelen? Hade den blåa kommit ut igår hade jag nog redan varit på väg dit..😄 |
|
|
F11an har precis slagit över till 10k mil. Sportautomat med paddlar. Stora navi-skärmen. Är väl det vikigaste! |
|
|
Vi har en 125iC 2011 i familjen med 3000 mil på mätaren. Motorn 3.0 är en juvel säger jag. Beroendeframkallat (särskrivning enl datorn) är bara förnamnet. Jagar också en E87 130 -10 nåt. Välkommen i gänget. |
|
|
F11an är nu min. Ingen som är på jakt efter en bra kombi? Säljer min a6a oförskämt billigt. 3,0 diesel 2011a! Långt under blocketpriser. Vill helst slippa blocket helt och håller faktiskt. |
|
|
Hej 130 bästa bilen, vi har haft vår sedan jan-13. Då hade den gått 7800 mil, nu har den gått 10900 mil. Är att anse som en lågmilare :) fullservad och välunderhållen. Går som ett skott roligaste bilen jag haft. Frugan som mest kör den är glad för hon kör ifrån de flesta :)) speciellt kaxiga killar i BMW 320d el Audi A5 tfsi som tror de har de snabbaste bilarna i hela världen . Tror den går jämnt med en M3 E36 3.0 Vi har pre lci tror jag då bilen är september 2006? Givetvis manuell, skulle aldrig ha den med automat. Min bedömningen att med msport är det ingen större skillnad mellan pre lci och lci. Däremot utan m-sport skiljer det mycket mer mellan pre lci och lci. Mitt råd: om du vill ha msport häng inte upp dig på lci el inte. Hitta istället ett fint objekt som är välskött. Lycka till Gustaf |
|
|
Tillägg:) Ägandekostnaderna i förhållande till prestanda och körglädje är försumbar. Helförsäkring 6000kr per år Skatt 2780 kr per år Drar runt litern blandat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.