AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.278

Minne i nyckel

Köpte en E46 och den ena nyckeln funkar inte. Kollade i den nu och den saknar batteri...
Hur är det med nycklar till Bmw. Håller de minnet ändå och funkar igen med nytt batteri om nu inget annat är kasst på nyckeln eller kommer den behöva kodas igen?
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Batteriet är bara för fjärrfunktionen så den bör gå att starta bilen med.
Byt batteri och prova. Fungerar inte fjärrfunktionen ändå så hittar du på youtube hur du initierar nyckeln igen.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Går inte att starta. Då är det nåt annat fel mao.
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Provat nån annan nyckel?

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Funkar med den nyckel jag använder men är rädd för att enbart ha en nyckel ifall den försvinner.
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Ok, det händer att chipet i dem går sönder och då får man köpa en ny nyckel.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
Funkar nycklarna på ebay från Kina?
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag har ingen koll på det tyvärr. Måste ju ske någon slags kodning och även fräsning av nyckeln. Länka gärna till vad du hittat.

Mvh Ola

Min bil:

Länk
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Jag har köpt nyckelämne med elektronik på ebay för knappt en hundring men de har jag inte lyckats initiera på min E46a. Om jag lyckats med det så hade jag lämnat dem för fräsning. Ang fräsning så får man kolla med sin låssmed - den första jag gick till ville inte fräsa ebay-nycklar - tydligen hade han förstört sin fräs på en för hård nyckel tidigare men låssmed två jag gick till skulle lösa det för omkring 200 kr.

Före det provade jag att lösa på ett nytt batteri från ebay som sas vara laddningsbart men det höll bara några månder så antingen var det inte laddningsbart eller så är ladd-delen i nyckel trasig. Min fungerande orginalncykel verkar fortfarande ta laddning, eftersom den fortfarande fungerar. Dock kan man göra procedur enligt instruktionsboken för att stänga av larm även utan fjärrnyckel men det kommer att tjuta lite så det får ses som nödprocedur endast.

/Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring, BMW CS 4096
Tror inte min bil jag larm utan enbart fjärrlås.
Sätter jag den trasiga nyckeln i ldörtåset på förarsidan kan jag öppna. Sätter jag den i tändningen kan jag vrida igång tändningen men inte starta.

Vad kostar en nyckel att köpa hos BMW?
Om man köper en begagnad nyckel och lyfter över kortet i min nyckel hur krångligt är det att få den programmerad då till min bil och min startspärr.

Vill bara garantera att det finns en extra om den andra försvinner så måste inte se perfekt ut.
Kom på att det följde med två andra nycklar nu utan knappar. En i plast och en som ser ut som en vanlig utan knappar.
Gick både att öppna via dörrlåset samt starta så det är ingen panik mao om den med knappar försvinner.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Jag köpte en nyckel med fjärrfunktion på ebay och kapade bort svärdet och hängde den ihop en icke fjärrkontrollnyckel med startchip då det bara kostar typ 6-700 spänn att beställa från BMW. Fjärrfunktionen är inte bilspecifik för BMW utan du kan initiera vilken BMW nyckel som helst till vilken BMW bil som helst så länge det är samma frekvens.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Smart! Var juh så man hade det förr på bilarna med eftermonterat larm och överlevde!
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
@hasso Du har inte kvar en exakt ebaylänk till där du köpte fjärrnyckel?
Jag har köpt fjärrnyckel som jag inte lyckats inititera i min bil med tändning av/på och sedan en ramsa låsa och låsa upp på fjärrncyklarna men kanske den hade fel frekvens - ska ju vara 433 MHz har jag lärt mig i annan tråd.
Länk

Jag har en låssmed i stan som kan fräsa till rätt spår men vill helst ha elektroniken i ordning först. Min första nyckel lödde jag på ett nytt laddbart batteri på men det var från ebay och verkade inte ta emot laddning. (höll någon månad). Min andra orginalnyckel funkar fortfarande och verkar därmed ta laddning. Har ju två icke-fjärr-nycklar men hade känt bra med två men vill ogärna betala svensak BMWs reservdelspris för en fjärrnyckel till.

Tacksam för tips på fjärrnyckel från ebay eller likannde - "med infrästa kanter längs svärdets lånsidor".

/Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.