AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
259.089

Nya 3-serien G20

Sida 91 av 91
Om ni med M-chassit menar sänkningen på några millimeter så finns det ej på hybrider oberoende av xdrive eller inte.

Någon som köpt last/hundgaller till sin 330e touring (uppdaterade om det spelar nån roll)? Vilken köptes? Rekommendation?
EN
114
ENS
330e Xdrive Touring -22
Vart köper ni torkarblad till era 330e? Kollat på lokala OkQ8 men där fanns inget till min bil. Surfade runt på Mekonomen och lite andra ställen också men kan inte hitta. Många ställen kan inte ens hitta min bil på regnumret och när jag klickar i bilmodell kommer enbart bakre torkarblad upp. Har jag missat helt eller finns det inte att få tag på? Är inte så sugen på att betala en förmögenhet för BMW original.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Beställ från tyska BMW tex Leebmann, Hubauer mm, de brukar ha bra priser original torkarblad. Jag kan hålla med om att BMW i Sverige tar rejält betalt men att överväga att montera piratdelar på en BMW från -22 övergår i alla fall mitt förstånd

BMW CS #5139
EN
114
ENS
330e Xdrive Touring -22
Tack för tipset!
Hade aldrig satt på piratdelar om det gäller annat men detta är inte rocketscience direkt. Har kört BMW original, Bosch samt några andra fabrikat genom åren och kan inte säga att jag har märkt någon som helst skillnad i varken livslängd eller kvalitet på torkningen. Har dock aldrig provat något lågprismärke. Där kanske det är skillnad.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
J.L, BMW tillverkar ju inga torkarblad själva (BMW original torkarblad kommer ju från en underleverantör), så det finns flera leverantörer att välja på utan att för den delen välja en så kallad piratdel.

Jag hade kollat runt på olika sidor vad priserna för etablerade leverantörer ligger på, men att beställa torkarblad från Tyskland kan ju innebära att frakten förstår en del av vinsten, om du inte ska köpa fler saker.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.