|
Sida 89 av 91
|
|
|---|---|
|
Nu kan man ladda ned varning om hastighetskontroll för er som har Connected drive. Jag valde en månads gratis provperiod. Var ned till bilen och nya inställningar har kommit till där man kan välja visningen för kamera i head-up eller i instrumenttavlan. Valde tavlan då jag tror att man uppmärksammar den bättre där. Blir spännande att se hur funktionen fungerar men det kommer dröja innan jag passerar en fartkamera. Jag misstänker att gratiserbjudandet finns endast under en kort period så tänkte att det är bäst att passa på... |
|
| Tack för tipsen bmw21. Jag har testat och det fungerar på samma sätt för mig, jag missade väl meddelandet innan. | |
|
Kameravarningen funkar fint! Perfekt i HUD:en att få upp det tydligt och bra. Dock är texten strax lite lång för HUD:en, men det funkar galant och visa exakt i meter till kameran också om man behöver det. BMW Club Schweden www.bmwcs.com |
|
Buspelle |
Kameravarningen känns som en både bra och prisvärd sak. Jag har ingen HUD så får upp varningen i huvudinstrumentet och den är mycket tydlig med avstånd till kameran. Går inte att missa. |
|
Hej, Har ni koll på hur jag höjer position på HUD? Jag är så kort så jag ser bara halva. Borde väl gå att justera i höjdled? 330e Touring facelift. |
|
|
@Linken, Vet inte om det är samma i "Ny-Nya" (LCI) men har du iDrive 7 så förtäljer instruktionsboken: Ställa in höjd 1. "CAR" 2. "Inställningar" 3. "Indikeringar" 4. "Head-Up-display" 5. "Höjd" 6. Vrid på kontrollvredet tills önskad höjd har nåtts. 7. Tryck på kontrollvredet. Det går även att spara Head-Up-displayens höjd med minnesfunktionen. |
|
|
Tack för tips jag fick till det. Låg dock lite annorlunda efter facelift. Ungefär så här: 1. Menu 2. Bilappar 3. Indikeringar 4. Head-up Display 5. Höjd |
|
|
Hämtade ut 330e touring Facelift i måndags. En liten detalj som stör är att jag inte får ut röstanvisning från navigationssystemet. Detta trots att jag slagit på den i controllpanelen. Är det något ni känner till och vad som kan vara fel? Ingen större grej då jag vanligtvis har den avslagen. |
|
|
Jag har inte iDrive 8. (Om inte mina idéer hjälper kanske du skall fråga under "Navi".) 1) Har du provat återstart av iDrive (bilen ON och hålla Vol/On/Off knappen 1/2 minut)? 2) Prova tryck på fysiska knappen "MAP" när stora kartan visas (dvs börja med 2 tryck). Det borde trigga ny uppläsning (så du kan prova utan att köra). 3) Medan en uppläsning borde vara aktiv (efter tryck på "MAP", öka volymen. 4) Min iDrive version har en bugg som gör att uppläsning av bokstavering på pekplattan inte fungerar om jag byter språk från engelska till svenska med röstkommando. Efter det blir den tyst. Om jag byter språk i menyn så fungerar det. Prova att byta språk fram och tillbaka mha menyn. |
|
|
Hej alla! Två frågor. 330i motorn går ej längre att bygga på bmw.se. Någon som vet varför? Har de slutat tillverka motorn eller erbjuds den längre inte i G2x? Fråga nummer två, familjen har plockat ut en ny m340i och jag undrar hur man ska köra in motorn på den. Är det det hederliga gamla vanliga sättet, undvika höga varvtal, ej segdra och ej köra med farthållare de första 2-300 milen? |
|
| Det går att bygga 330i på BMW.de så gissningsvis finns väldigt liten efterfrågan på den motorn i Sverige och därför inte lönsamt för BMW.se att erbjuda det alternativet. Majoriteten väljer väl 330e framför 330i. | |
|
Jonte520d Det är för att 30i motorn utgår från modellprogrammet i december och således slutas att tillverkas. BMW M-POWER //Den som skvallrar för dig, skvallrar om dig// |
|
| Gino, slutar den tillverkas eller försvinner den från BMW Sveriges sortiment? Det är ju inte nödvändigtvis samma sak. Känns konstigt att de slutar tillverka en sån modell som troligen är storsäljare internationellt. | |
|
Grelle Enligt uppgift från BMW Sverige så utgår den från modellprogrammet och slutar att tillverkas. Sedan om BMW verkligen avslutar tillverkningen av aktuell motorvariant globalt eller om BMW Sverige utryckte sig klumpigt vågar jag inte svara på. Det jag vet med all säkerhet är att det kommer inte att kunna gå lägga en beställning på bilar med den motorn iaf. BMW M-POWER //Den som skvallrar för dig, skvallrar om dig// |
|
|
Tack bmw21, Fungerar nu efter ”1) Har du provat återstart av iDrive (bilen ON och hålla Vol/On/Off knappen 1/2 minut)?” |
|
|
Gino, låter som den försvinner ur BMW Sveriges sortiment och sedan har det blivit en mindre korrekt gissning att den slutar tillverkas från uppgiftslämnaren. T.ex. i USA är 30i-motorn "core model" för 3-serie, 5-serie, X3 m.fl. Eftersom diesel inte är direkt poppis och elektrifieringen inte kommit långt så säljs det bra med 30i där i flera modellkonfigurationer. |
|
| jonte520d>> Jag tror att instruktionsboken fortfarande säger inte över X rpm (4000?) första 200 milen, men om det verkligen behövs eller inte verkar fortfarande vara omdiskuterat. Se till att du varmkör motorn innan du belastar för mycket och variera varvtalet som du säger så tror jag det är grönt. | |
| Beställt en 330e Touring och behöver köpa en hundbur, vad har ni för tips? gärna som bara tar halva sidan av bagaget, samt enkel att ta ur. | |
| @johanbmw Jag använder mig av ArtFex och är mycket nöjd. | |
|
@K1M Ok! Vilken modell? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.