|
Sida 88 av 91
|
|
|---|---|
| 330e är lite knepig då jag gissar att den är eftertraktad av många. Men ett höftskott är 7-9 %. | |
|
Länk Några synpunkter på specen? |
|
| Du har valt HK, men jag har inte koll på vilka källor till musik som ingår i din konfiguration (förutom analog&DAB-radio). Kan musik från USB spelas (tillvalet verkar spärrat, men kanske ingår på något annat sätt)? | |
Buspelle |
Bra och väl avvägd spec. Allt viktigt är med. Personligen tycker jag 791M-fälgen är snyggare för nästan samma peng men det är en smalsak. |
| Eluppvärmd ratt rekommenderas. | |
|
Tack. Ja, håller med gällande fälgarna och eluppvärmda ratten. Detta är dock min förstabil (23 år gammal) och det känns som att varje tillval gör bilens pris lite mer outhärdlig, därav har jag fått plocka hem det jag känner är mest nödvändigt. T.ex skulle jag gärna vilja lägga till 19 tummarna och få bort runflat, lägga till taklucka samt m sportstolar i läder med svankstöd etc. |
|
| Det där blir kanon! Bra spec. | |
|
Jonte, hitta pengar till uppvärmd ratt. Ett mkt prisvärt tillval. Du kommer ångra dig utan. Annars bra spec! Sen generellt, jag körde runt lite i konfiguratorn men hittar inte hud eller laserljus. Har de tagits bort till lci? |
|
| @DLC, LaserLight sägs vara borta men HUD ingår nu i Live Cockpit Pro | |
|
Uppvärm ratt är numera bland det första jag klickar i. Dock inte aktuellt då jag var 23. :) |
|
|
Lägger till eluppvärmda ratten, tack alla! En annan fråga jag har fått är huruvida prissättningen i Bmw Connected shopen är? Varför ska jag betala 6500kr från fabrik för det adaptiva M chassit, när man till synes kan köpa den mjukvaran i shoppen för 4500 kr? Se länk : Länk Självklart givet att hårdvaran finns på bilen från fabrik, vilket de skriver att bilarna utrustas med. |
|
|
Ang adaptiva M chassit från fabrik eller SW. I väntan på svar från någon som vet, är detta min förståelse: Från fabrik har man det adaptiva körläget (med separat Adaptive knapp). Texten från Connected shopen antyds att SW-tillägget ger funktionen man i Sport Individual även kan välja stötdämpning grundinställning mellan Sport eller Comfort. Står inget om adaptivt körläge, men någon knapp för det finns väl inte? Jag har en M440i med 2VF "Adaptiv M fjädring" men på engelska "Adaptive M running gear", som är en adaptiv körinställning som påverkar gradvis och mer än bara stötdämpning. (Körläge "Adaptive" hjälper min M440i mot den lite för mjuka stötdämpningen i Comfort. Jag har satt det som startup-default med BimmerCode.) |
|
|
Hej på er! Nu har jag äntligen köpt en G21, jag ska hämta den på fredag. Jag vill även köpa lite M-performance grejer och eftermontera, vad har ni för erfarenhet utav att pruta på M-performance tillbehör? |
|
| Har inte köpt så mycket själv så kan inte svara på frågan, men om du är medlem i BMW CS så får du rabatt på tillbehör, så kanske ett bra sätt att få mer rabatt. | |
|
Är inte det stora problemet med M performance att man får betala dubbelt? Man har redan bromsar och om man vill ha M performance bromsar så blir det inte direkt mellanskillnaden mellan M sport och M performance man betalar för, utan man köper till M performance och står sedan med existerande bromsar som är överflödiga. Det gjorde att jag aldrig köpte till m performance diffbroms till min M235. Hade det däremot funnits som fabrikstillval hade jag nog trillat dit. Slutsats, jag tycker de smakar mer än de kostar. |
|
| Jag köpte ett par M-performance prylar från Länk då det är stor skillnad i pris mot hemma. Nu vet jag inte vad det är du söker men de har en hel del ändå, kika runt | |
|
Hej Efter flera år med andra märken är jag glad att köra en BMW igen. Hämtade bilen för ca 1 månad sedan och hade tur att jag fick den precis innan de förändrade reglerna för miljöbilspremie. Så jag räknar med att få ca 20 tkr om sisådär 6 månader. Jag har stött på en del märkligheter med bilen och det kanske beror på handhavande fel från mig. Det första jag reagerat på gäller Radio/Apple carplay - om jag lyssnade på radion senast jag körde bilen så vill jag att radion ska gå igång nästa gång jag startar bilen. Men den går bara igång några sekunder innan Apple carplay har hunnit starta upp. Då borde väl iallafall min senaste spellista gå igång men det är helt tyst och jag måste antingen leta upp en spellista eller leta upp radion. Ska det vara så här ? Det andra jag märkt gäller bilens inbyggda navigation - om jag matar in en måladress och sedan måste stanna för en paus efter vägen så verkar det som navigatorn har glömt vart vi är på väg. Jag måste söka upp adressen igen. Det har jag aldrig varit med om tidigare. Hur kan jag göra för att målet ska ligga kvar efter en paus ? BMW rekommenderar att man använder den inbyggda navigationen för att utnyttja hybridsystemet på bästa sätt. |
|
|
Om min navigering (Cockpit Pro) inte fortsätter automatiskt efter stopp (finns nog en tidsgräns) så dyker det upp ett tidsbegränsat meddelande som frågar om jag vill fortsätta. (Missar man det borde det gå att få fram igen under meddelanden (klicka Up på iDrive reglaget), men det är jag inte 100 på.) Annars finns ju senaste resa och senaste destination sparad att aktivera igen. Jag spelar normalt musik från USB (och använder inte AA/ACP alls) men spelar den, och stänger av (med inställning att stänga av när förardörren öppnas), så spelar den automatiskt vid nästa start och fortsätter i spellistan. |
|
|
Jag har likadant med måladress i navigationen på min 330e (2019), stannar jag tex för att tanka så försvinner måladressen. Går dock att välja den igen då lagrad i menyn. |
|
|
Om "vägledning som stängs av vid paus": Jag provade att köra iväg efter en paus och efter en stund öppna "Meddelanden" (hjulet-pil-upp, välj meddelanden) och där låg en "fortsätt vägledning" e.dyl. att klicka på. Borde väl vara samma även i "_e"-varianten. Jag har SW ver 7/2021. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.