AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
259.139

Nya 3-serien G20

Sida 87 av 91
Usch vad jag velar angående färgval. Surfar runt och försöker bestämma mig.
Melbourne röd kanske blir för kraftig, någon som sett ”Skyscraper Grey” live och kan lämna åsikter?

Visa användare
77
W.D
G21 M340i M Performance -20
G21 330e xDrive M-Sport -24
G87 M2 -24
Inte sett Skyscraper Grey själv, men Brooklyn Grey med Cognac inredning är inte dumt.
Länk

BMW Club Schweden
www.bmwcs.com
Wow W.D den var verkligen läcker tillsammans med cognac.
Tittar man runt på nätet så verkar Skyscraper någon nyans mörkare.
Kul att surfa runt lite innan man lägger order.

Visa användare
77
W.D
G87 M2 -24
Det är en läcker kombo helt klart. Hade gärna haft Brooklyn som ett alternativ om jag beställt bil idag. Just nu har jag Safirsvart med Cognac på 320d:n. Men det varit vita och svarta lacker länge så nästa får bli något annat.

Ja, det halva upplevelsen innan ordern läggs är att titta på olika kombinationer och vad man vill speca bilen med. Går att lägga dagar och timmar på det för det är kul :D

BMW Club Schweden
www.bmwcs.com
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Gillar också Brooklyn, den går lite åt Porsches Chalk som jag också gillar mycket.

Lade just beställning på en Skyscraper gray X3 men har inte sett den live. Är väldigt svårt med färger, konfiguratorn ger inte så rättvist intryck så blir att surfa bilder på nätet men har inte hittat så många med Skyscraper. Brooklyn är poppis så där finns fler bilder att se på. Men känns ganska safe med BMWs grå så kommer nog se bra ut oavsett vilken.
Blev en beställning av Facelift. Tror jag fick med det mesta.

BMW 330e xDrive Touring
Skyscraper Grey metallic
Alcantara / Sensatec kombination Svart

- M Sportpaket
1R3 18" M Lättmetallfälg Dubbeleker 848 M,
tvåfärgad 481 Sportstolar
491 Backrest width adjustment, driver 4LN M Interi3⁄4rlist - Aluminium Rhombicle
Anthracite
710 M Lädersportratt
715 M Aerodynamikpaket
775 BMW M antracit innertak

- Innovation paket
552 Adaptiva LED-strålkastare
5AC Helljusassistent
5AS Driving Assistant
5DM Parking Assistant
6U3 BMW Live Cockpit Professional

- Entertainment Paket
3KA Akustik laminerade främre sidorutor
4UR Ambient interior lighting
6NX Storage for wireless charging
688 Harman Kardon högtalarsystem

- Utrustning, fabriksmonterad
248 Eluppvärmd ratt
2VC Däckreparationssats
2VF Adaptiv M fjädring
2VL Variabel sportstyrning
420 Tonade sidorutor bak samt bakruta
4T1 Ladekabel (Mode 2)
5AL Active Protection
5DF Aktiv fartpilot med Stop&Go

Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Kul, blev en bra spec! När tror du det blir leverans?
Återkommer om det skickade till Autoplan i tisdags.
Visa användare
77
W.D
G87 M2 -24
Kul Linken! Alltid roligt med nytt! :)

BMW Club Schweden
www.bmwcs.com
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Nu har jag lagt lite mil på nya däcken, PS4S. Kortfattat, är ni ute efter bästa möjliga körupplevelse, köp dem! Jfr med Bridgestone Turanza TO05 rft så får ni betydligt mer känsla, bättre Instyrning, mkt mer grepp, bilen går som på räls. Det lite mindre bra (beror på hur ni värdesätter) är möjligen den ökade känslan som betyder mer microvibrationer (jag tänker inte på det längre, men upplevde det direkt vid bytet) samt att däcken är mer känsliga för dålig asfalt rörande ljudnivå. På normal eller bra asfalt så är de tystare, så det är endast på sliten asfalt som de bullrar ngt mer. Komfortmässigt (rull) så är det ingen tydlig skillnad, de känns lika styva som de gamla däcken. Jag ångrar inte bytet och det blir svårt att acceptera ngt annat än PS4S i framtiden.
Visa användare
77
W.D
G87 M2 -24
@DLC: Gött att höra! Det får bli dessa i framtiden :)

BMW Club Schweden
www.bmwcs.com
Någon som har koll på om de får plats 4 däck på fälg i en 330e sedan om man fäller sätet, eller är det för trångt?

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Spelar nog stor roll om däcken är rena eller smutsiga samt hur mycket du bryr dig. Men om du bara ska köra hem dom från handlaren så skulle jag säga att det går. Jag fick in 4 däck i en M235i när den såldes (225 däck) men vi fick lasta in dem via dörrarna.
Det går fint med 4 hjul i en 330e så länge du är ensam i bilen annars kan det bli svårt
Tack Grelle,
Har en 330e som ska säljas i höst/vinter då jag förhoppningsvis får ny 330e xDrive Touring.
Jag behöver då frakta mina vinterdäck till återförsäljaren.
Hoppas det funkar om jag viker säten och lägger något skydd.
M325i har kanske större skuff än 330e sedan hybrid.
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Alltid rena däckpåsar (eller 420L soppåsar) när hjul/däck/fälg lastas in - oavsett.

Och får jag in fyra 17" hjul i min E87 120i så måste det fasiken få plats i en överjäst G20 :-)

(Jag behöver dock ta loss hatthyllan och som Grelle nämner så brukar det bli två däck via bakluckan och sedan ett däck in genom respektive bakdörr, samt att det aldrig handlar om några längre sträckor).
Tack för tips om däckpåse och att jag även kan utnyttja passagerarplatsen.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Själva bakluckan rymmer nog bara ett däck, men det fällda baksätet rymmer desto mer, så det kommer säkert lösa sig. Men däckpåsar är bra att ha!
Fick lite datum nu på min 330e Touriing Facelift. Kommer att byggas i slutet av juli med prel leverans i slutet av augusti. Betydligt snabbare än jag räknat med…

jo
509
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Vad anser ni är rimligt % rabatt på en beställning för 330e? Gäller privatköp.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.