|
Sida 86 av 91
|
|
|---|---|
|
@Linken: Om det går skulle jag nog gärna tagit 791M fälgen istället, dock prioriterat utrustning i bilen om det blir tight. Parking Assist Plus om du också vill ha 360° kamera. Comfort Access? Dragkrok? Avbländande och infällbara speglar? BMW Club Schweden www.bmwcs.com |
|
|
Ja 791M var snygg men kostade en hel del. Lite billigare med RTF såg det ut som i konfigurationsverktyget. Rum Flat Tire är det något ni förordar, Tar bort lite av körglädjen men bra om man får punktering? Är den automatiska parkeringsfunktionen något ni använder eller använder ni kamerorna och parkerar själva? Lite skoj att leta runt i listorna i väntan på facelift som strax dyker upp. |
|
|
Runt-om-kamerorna vill jag inte vara utan (i min 4-serie). Självparkeringen kan ju vara käckt om det är trångt men så nära, till andra bilar, som den KAN parkera vill jag ändå inte ha min bil. Den har förövrigt (o-)vanan att stå stilla när den rattar fullt utslag från ena till andra sidan (den belastningen på däck och bil undviker jag när jag parkerar själv.) I tillägget hänger ju 360-kameror ihop med parkeringsassistenten så du behöver ju inte välja NU.. |
|
|
Vad menade du med det sista? ” I tillägget hänger ju 360-kameror ihop med parkeringsassistenten så du behöver ju inte välja NU..”? Något som går att fixa i efterhand? |
|
| @Linken, det var menat som svar på din fråga om vi använder assistenten eller kamerorna. . Du kan väl inte köpa surround-view separat utan det ingår i "Parking Assistant Plus". Så du lägger till det och bestämmer sedan hur du vill använda det ;) | |
| Tack jag plockar med ”Parking Assistane Plus” | |
|
Funderar på att ha metallic ”Aventurin III red” men enbart sett den på bild. Någon som sett den live och kan ge ett omdöme? Försökt söka på färgen i forumet men inte fått några träffar, kanske ny. |
|
| Vår G30 är Aventurin. :) Jag tycker den är riktigt fin (såklart), bra metallic-lyster och skiftar fint beroende på ljus. Sen är det en rätt ovanlig BMW-kulör så man ser inte så många andra. Tycker den gör sig riktigt bra med mörka/svarta detaljer. | |
|
Min bil är aventurinröd. Tycker den är sjukt snygg. Dock är det en 5-serie. Får mycket positiva kommentarer om färgen. Jag har cognac inredning också som jag tycker passar bra ihop. Är mycket nöjd med den kombon. BMWCS #8925 |
|
| Ser ut som att Aventurin försvann från konfiguratorn efter faceliften? Synd, om du var inspetsad på den Linken. | |
| Ok, lite synd om den försvann men det finns ju andra snygga färger. | |
| Melbourne röd kanske? | |
|
Kolla med säljaren. Färgen försvann för mig också när jag skulle beställa. Men helt plötsligt fanns den igen. BMWCS #8925 |
|
|
Fick från säljaren precis att Aventurin var borttagen i och med facelift. Det du upplevde Newman var väl ett tag sedan? |
|
|
Det var väl ca 1 år sen jag beställde så det är inte så konstigt att den hann försvinna. Synd ändå. Såg en 5-serie med en individualfärg som jag tror heter japanröd. Riktigt snygg. Har för nig att man fick hosta upp 60000 extra dock. :) BMWCS #8925 |
|
![]() 308 BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07 Audi A2 1.4tdi (90hk) -04 Volkswagen Transporter T6 -16 |
Gillar du aventurin så beställ det ändå som individual. Kostar antagligen drygt 30k vilket är tio mer än tidigare men du blir väldigt ensam om färgen. Dock billigare än du skulle välja en individual kulör som inte finns på andra modeller (som Japanröd) som borde ligga drygt 50k extra på en 3-serie. På 5-serien fick jag betala 61900 för individual kulör för snart två år sen. |
| Melbourne är fin också men lite "skrikigare" röd. Jag tycker tanzanite är otroligt fin, också en lack som skimrar i lite olika nyans beroende på ljusförhållanden. Eller så gör man som igelkotten föreslår och går individual. :) | |
|
Lutar nog åt Melbourne då Aventurin försvunnit i och med Facelift. Tycker den är riktig snygg. Vad är åsikterna om BMW M 50 år-emblem som man kan beställa med för 2200:-, hiss eller diss? Fram, bak och på hjulnaven. |
|
| Det "jyttriga" 50-års emblemet skulle jag inte välja (även om det vore utan kostnad). | |
| Håller med om att originalemblemet är snyggare i sin enkelhet än 50-års varianten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.