AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
259.110

Nya 3-serien G20

Sida 85 av 91
Visa användare
77
W.D
G21 M340i M Performance -20
G21 330e xDrive M-Sport -24
G87 M2 -24
@DLC: Blir intressant att höra vad du märker av på M340:n. När det är dags blir det PS4S även på denna.

BMW Club Schweden
www.bmwcs.com
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag vill ge däcken några mil innan jag skriver ett lite längre omdöme. Det jag kan säga hittills är att det verkligen märks att de är gjorda för aktiv körning och mycket feedback till föraren. Återkommer om några veckor!
HUD är det något man kör dagtid eller är det ”bara” när det är mörkt som det Syns?
Läst mycket positivt om HUD och funderar på att ha det på nästa.
Övertala mig :)
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Absolut dagtid! Syns hur bra som helst. Till G2x så blev hud uppdaterad så du ser rätt mkt information. Jag var skeptisk men beställde det ändå till sist. Ångrar det inte. Små saker som speed limit info uppskattar jag. Har du även nav så får du massor med info.
Om HUD. Syns det även med "normalt" polariserande solglasögon?
(Vet att det brukar vara en dålig kombination i andra fabrikat.)
Jag har bara provkört några gånger (utan solglasögen) i dagsljus och mörker men för mig är det mera störande än en hjälp. (Går kanske att stänga av, men jag beställde min 440 utan.)
Syns inte bra med mina solbrillor iaf.

/Anders
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag har icke polariserade solglasögon och där funkar det utmärkt. Men vad jag förstått så ställer polariserade till det. Men är inte helt hundra.

Jag störs inget av hud dagtid men kan förstå de som störs om det är mörkt. Då lyser den rätt kraftigt. Den går att stänga av och flytta runt vart den ska vara i rutan.

Som alltid med utrustning så ska man köpa det man själv vill ha. Jag var osäker på hud men tog det till sist via innovation och jag gillar den skarpt.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Kan bekräfta att det fungerar dåligt med polariserande solglasögon tyvärr. Men i övrigt är det en fantastisk funktion enligt mig och jag vill absolut inte vara utan. Bekvämt att i stort sett aldrig behöva titta ner på klustret.

Har lagt ett par icke-polariserande som "bilsolglasögon" så fungerar det bra.
Akustik laminerade framrutor är det något ni rekommenderar.
Något negativt med dem? Priset försvinner åtminstone i bruset. :)
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
De tar bort mkt ljud utifrån, ex vind men också motorljud. Så det är em trade off mot vad man vill lyssna på.. Men överlag skulle jag säga att de är värda pengarna.
Jo
48
Johan M. B
G21 320d xDrive M-sport -21
Akustikglas är värt varenda krona. Jämfört med vad vissa andra märken tar så är de dessutom väldigt prisvärda.
Snart dags att byta Personalbil. Vad tycker ni om specifikation nedan, Något jag missat eller något onödigt?

330e touring xDrive (Facelift)
- M-Sport
- Metallic Aventurin red III (nya färger med facelift?)
- Lättmetallfälgar dubbeleker 790M tvåfärgad
- Tonade rutor
- Vinterdäck
- Harman Kardon
- Rattvärme
- Däckreparationssats
- Automatisk användbar Inner- och ytterspegel, elektrisk infällbara
- Laminerade främre sidorutor
- Parking Assistans
- Aktiv fartpilot stop and go
- Helljusassistent
- Active protection
- Drivning Assistance
Jo
48
Johan M. B
Fin spec. Innovation är ett trevligt paket även om det kostar en slant. Laserljusen är både snygga och bra.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Känns inte som du missat något superviktigt. Men eftersom du ställer frågan, så svarar jag utifrån mina egna behov och önskemål.. :)

Jag gillar HUD och väljer det alla gånger framför Driving assistant som egentligen bara innehåller döda vinkeln-varning som jag tycker är bra. Det har tyvärr ingen riktig filhållningshjälp som styr utan innehåller bara vibration, så vitt jag vet. Sen tycker jag Parking assistant plus är värt dom extra slantarna för att få surround view och kamera vänster/höger i fronten för tajta utfarter. Och sen, beroende på om du har barn eller andra som åker i baksätet så tycker jag dom inbyggda gardinerna är värt sina små slantar för att få en snygg lösning för soliga dagar.
Tack för synpunkter Johan och Wiberg.
Lägga till plus på Peking assistans verkar vara en ”nobrainer” så den trycker jag dit.

Hur är det med HUD tar den inte bort koncentrationen för körning då den ligger i blickfånget? (Antagligen inte). Verkar cool…

Såg att det fanns något som heter ”Adaptiv M fjädring”. Synpunkter på den?

Wiberg; Enl konfiguratorn ingår också skyltavläsningen i "Driving assistant:
"Säkerhetspaketet Driving Assistant omfattar de kamerabaserade systemen frontalkrocksvarning med bromsfunktion, manuell Speed Limit-assistent inkl Speed Limit-information med visning av omkörningsförbud och framförhållning samt körfältsassistent". Den vill jag inte vara utan (även om den inte 100% ger rätt info).
Tillsammans med BMW lösning att man kan justera för bilens missvisninng av hastighet när man låter ACC överta en avläst hastighet fungerar det smidigt.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Nä, det är rätt bmw21! Men den ingår också i ACC Stop&Go, så jag tänkte att den ändå ingår i Linkens spec så att säga. Har koll just på den punkten för jag sitter själv och specar inför köp, och håller helt med dig om att speed limit info är väldigt trevlig att ha så försöker klämma in den. :) Men du har rätt att den annars ingår i Driving assistant också.

Kan säkert vara så att man i början tänker på HUDen, men efter ett tag bara "är den där" och du får information utan att ta blicken från vägen. Jag tycker den är beroendeframkallande, men alla gillar den inte. Du får i stort sett all info där som du använder mycket, navigation, musik, hastighet, hastighetsgräns, osv, så det blir otroligt smidigt.

Har inte kört treseriens adaptiva fjädring men har haft den på dom två senaste femserierna och det är en rätt trevlig kombination av att kunna ha hård och mjuk fjädring beroende på vad man är sugen på. Jag tycker den passiva M-fjädringen är rätt jobbig i längden men det är ju en smaksak. Notera att du inte får sänkt fjädring med M adaptive på laddhybriderna.
Visa användare
77
W.D
G21 M340i M Performance -20
G21 330e xDrive M-Sport -24
G87 M2 -24
Kan bara instämma med tidigare, både Heads-Up och Akustikrutor är väl värt att speca bilen med.

Adaptiva fjädringen fungerar bra. Finns det utrymme att ta det så kommer det vara värt det :)

BMW Club Schweden
www.bmwcs.com
Linken, fin 330e men 545e kostar ungefär lika mycket i listpris (utan extrautrustning) men G3x är en bättre bil än G2x. De flesta bolag verkar dock begränsa anställda till mellanklassare.
Jo
48
Johan M. B
Men vill man ha en 545e med 17-tumshjul och tygklädsel? Svårt att inte bränna i alla fall 50 000 på extrautrustning för att hamna på acceptabel nivå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.