|
Sida 83 av 91
|
|
|---|---|
|
@Thezz. Eftersom fördelningslådan sitter mellan fram/bak så är det medel_fram jmf med medel_bak den blir utsatt för. (Har man diff-broms mellan vänster/höger vill man förstås inte ha för stor skillnad där heller, t.ex. köra för länge med ett mindre nödhjul.) (Även med 2-hjulsdrift, och öppna diffar, skulle jag inte vilja ha onödiga skillnader heller, typ olika däckmodeller eller alltför olika grepp, bara för att greppet inte skall skilja i onödan.) |
|
|
Citat: "... Utan det kommer aktiveras senare under nästa år via OTA till följd av halvledarbristen." Detta är framtiden, BMW saknar kretsar så de skickas TRÅDLÖST lite senare ;) //slut ironi |
|
| Så bra, tänk vad enkelt det blir när bilen ska in på service/verkstad, man bara teleporterar den. | |
| @bmw21 @MUC håller med om att det låter extremt konstigt varför det inte skulle kunna ha blåtand aktiverad om ändå hårdvaran redan sitter där men frågade inte så mycket mer om just det. Säljaren kan ju också ha förstått/sagt fel och att man måste köra bilen till en verkstad för att få hårdvaran installerad när delarna finns tillgängliga. | |
|
Inte helt ovanligt att säljare säger "konstiga saker";) BMW levererar bilar som saknar elektronik som man beställt och betalt för (utan att berätta om det), så ett tips är att vara uppmärksam på vad som kommer att saknas vid leverans. |
|
| på tal om saker som saknas vid leverans, blev väldigt förtjust i Heads up displayen i bilen jag körde, men i konfiguratorn finns den bara tillgänglig för 330e modeller och inte till tex 330i/20 är detta pga halvledarbristen ? Eller har det alltid varit så ? | |
|
Thezz Det måste ha med komponentbristen att göra. Jag har Head up Display på min 330i. BMWs HUD är helt fantastisk, har man väl provat vill man inte vara utan. |
|
| Kan intyga att HUD är oväntat bra. Hade inte haft det tidigare och nu så vill jag nog gärna hade det i nästa bil också. Ett annat tillbehör att lyfta fram är laserljusen så här års. Mkt bra om man kör i mörker. | |
|
Head-up går inte att vara utan. För min del hade bilbytet fått vänta om det inte hade gå att få HUD. Har haft HUD på mina 4 senaste bilar. Fick min nya bil i förra veckan och när jag beställde gick det inte att få adaptiv farthållare vilket är lite surt. Laddplatta föll också bort. Synd, men det går att leva med. BMWCS #8925 |
|
|
Jag har Laserstrålkastarna men ännu aldrig sett dem tända. Kan också lovorda BMW:s HUD som är riktigt bra. Och efter att ha haft Adaptiv farthållare på mina 5 senaste bilar så skulle jag aldrig köpa en bil utan. Sedan är ju värmen som kommer på en gång då man slår på tändningen fantastiskt skön. |
|
|
Själv har jag beställt en 330e där säljaren undrade om jag ville gå med på att köra utan adaptiv farthållare. Håller med tidigarelägga talare att set är nog som man älskar att ha när man haft det. Bad säljaren lägga ordern när det finns att lägga på igen. Gäller stt ha tålamod med ny bil och inte kompromissa med sånt enligt mig. |
|
| Ni som kör 330i xdrive,vad tycker ni? | |
Buspelle |
Viccehog: Har haft min 330 i ett drygt år och är så här långt mycket nöjd. 330an är en bra kompromiss på alla sätt. Prestanda och körbarhet fyller alla rimliga krav för vardagsbruk och komforten liksom utförande och layout i inredning håller hög klass. Allt har blivit ett eller ett par snäpp bättre än i F3x. Tycker också att man lyckats väldigt bra med den exteriöra designen på touringen, snyggaste kombin på marknaden utan tvekan. Första året helt problemfritt kan också adderas till det positiva. Har egentligen inget negativt att säga utan är helnöjd. |
| Jag är uppenbart svag i köttet och anden. Klarade inte att vänta på M3 Touring och bytte idag in G21:an mot en M3 xDrive. | |
| Trevligt värre! Låter som ett utmärkt val! | |
| I den mening man har möjlighet att följa sin önskan så är det helt rätt att du klippte till Campari! Superkul. | |
| Helt rätt om man har möjlighet! Lär vara sista M3 med bensinmotor. Ingen ont om eldrift, men det är inte riktigt samma sak. | |
Buspelle |
campari: En M3 blir väl aldrig fel oavsett om den har ryggsäck eller inte. Touringen verkar ju dessutom dröja och komponenbristen gör knappast saken bättre. Hittade du en M3 som de hade i lager eller beställde du? |
|
Spontansurfade blocket i julhelgen och fick syn på en fullspecad (utom utv kolfiber). Hade aldrig funderat på en G80 eller ens sett den i verkligheten men plötsligt habegär uppstod…. Har faktiskt hunnit med 150 mil på två dagar, det är en kapabel maskin. Vid vanlig motorvägskörning är det faktiskt inte särskilt stor skillnad, något vassare dämpning och lite mer skärpa i styrningen. Kolfiberstolarna kramar fint. G21 låg jag på 0,71 i snitt på motorväg. G80n låg på 0,91 idag efter sista tanken (130-140kmh i 3 timmar) men det verkar minska i takt med inkörningen. Första 2 tankarna låg på 1,11. Sedan har den ett par röda knappar på ratten och trycker man på dessa så ökar skillnaden väsentligt. Får återkomma med en mer utförlig recension. |
|
|
Campari: De röda knapparna på ratten kan du konfigurera till och spara dina egna inställningar för bilens chassi, bromsar etc också :) BMW Club Schweden www.bmwcs.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.