|
Sida 52 av 91
|
|
|---|---|
|
Hej alla 330e (G20) ägare..!! Funderar beställa 330e (G20) undrar vad verkliga räckvidden är på el.? Vad har ni uppnått under olika väderlek.? Tack i förväg... |
|
|
@Jonte Vet inget om 330e men har ägt en tesla model 3 awd och det skiljer sig enormt i räckvidd mellan vinter och sommar. På vintern när de är runt 0 och regn o slask så kom jag nästan hälften så långt jämfört med en fin sommardag. Är nog liknande skillnader på 330e då el bilar påverkas mycket mer av klimatet jämfört med en vanlig bil. |
|
Transocean |
Hur långt är ett snöre? Vad tycker du jonte86? Jag tycker Malleru har sammafattat det hela rätt bra. |
|
Okey om vi säger så här, pendlar varje dag 4 mil, under vinter period 0C eller kallare klarar den runt 4 mil.? |
|
| Mitt minne säger att det finns trådar här på autopower som avhandlar räckvidd i olika klimat för g20. Minns intE exakt vad som sagts där men jag tror 4 mil är på gränsen när det är kallt ute. På vår och höst däremot är det lugnt. Sommaren går också bra om man håller igen med klimat. | |
|
@jonte86 Den gamla 330e som jag kör går inte att köra på enbart el vid kallstart i minusgrader (gränsen går runt nollan). Kanske att g20 är bättre men jag är tveksam. Det man behöver göra för att köra enbart på el då är att sätta igång värmen i bilen vilket gör att batteriet värms upp. Det gör å andra sidan att batteriet dras ur vilket kortar ner räckvidden. Den kan vägas upp om man har laddningen inkopplad men inte helt för den drar ur fortare än den laddar. Jag tror alltså det kan bli svårt att komma fyra mil på el vid kallstart under nollan. Däremot borde ändå den eventuella bensinförbrukningen bli låg utslaget på hela resan. |
|
|
Hämtade hem en lagerbil i veckan. Bilen registrerades sep 2019 och gått 370 mil, men stått hos handlare sen före jul. Listpris 647 000, jag fick den för 475 000. Inte hunnit köra många mil ännu, men känns som ett stort lyft jämfört med F31! 330i Xdrive Touring, MY 2020 Dravit metallic Läder Vernasca Oyster Model M Sport M Sportbromsar Automatisk sportväxellåda med Steptronic Variabel sportstyrning BMW Individual högglans takreling Shadow Line Automatiskt avbländbar innerbackspegel Sportstolar Förvaringspaket Ambient interior lighting Klimatautomatik LED-dimljus M Lädersportratt M Aerodynamikpaket Individual Högglans Shadowline Individual Anthracit innertak Innovationpaket Automatiskt avbländbar inner och ytterspegel, elektriskt infällbara Helljusassistent Driving Assistant BMW Laserlight Head-Up Display Harman Kardon högtalarsystem Connected Package Professional Bluetooth-förberedelse Professional samt trådlösladdning av telefon BMW Live Cockpit Professional BMW Gesture Control WiFi hotspot Connected Comfort Pack Komfortöppning Akustik laminerade främre sidorutor Sätesinställning elektrisk, med minne för förare Svankstöd Winterpaket Eluppvärmd ratt Eluppvärmt baksäte Kupevärmare med Fjärrkontroll Dragkrok infällbar Panorama glastaklucka Solskyddsgardin för bakre dörrsidor mek Bagageutrymmespaket Instrument panel i Sensatec DAB+ radio 19" BMW Indiv.Lt/Aly wheels Double-spoke 793 I Bicolour Adaptiv M fjädring Parking Assistant |
|
| Grattis Joofa! Väldigt fin spec och bra deal! >26 % bort av priset på 370 mil är skönt att slippa själv :) | |
| DLC, jo exakt, precis så jag också tänkte. Samtidigt ger BMW också riktigt bra rabatter på nybilsbeställningar just nu, vilket ju flera har gett exempel på här. Men jag vågade som sagt inte invänta en nybilsproduktion med risk för att mitt inbyte skulle hinna sjunka för mycket i värde till hösten. Sålde nu istället privat på Blocket och fick faktiskt bättre betalt än jag förväntat mig. | |
Buspelle |
Joofa: Grattis till trevlig bil och att slippa betala för en dryg fjärdedel av värdet är naturligtvis en tillfredställelse i sig. |
|
Om man bygger nya 5 serie lci på hemsidan så har nu alla motorer mild hybrid teknik. Gissar på att g20 från juli o framåt också får det.. |
|
| @Malleru Vad betyder mild hybrid i praktiken för 5-serien? I siffror, förbruking/prestanda... är det bara Volt på batterispecen eller något i praktiken/som man har nytta av? | |
|
Tack Buspelle! Jo, man behöver lite bra rabatt/prissänkning för att rättfärdiga köpet och lura sig själv att man gör en "bra" affär:-)) |
|
| Härligt Joofa, visst är det fina bilar och känns extra bra att köra när man fått en sån deal. | |
|
@8500rpm Såhär står det om man googlar lite: Den kraftfulla 48V start-generatorn använder bromskraftsåtervinningen för att ladda upp det extra batteriet. Start-generatorn agerar som en elektrisk drivenhet som ger stöd till förbränningsmotorn. E-boost funktionen varar generellt några sekunder med syftet att stödja förbränningsmotorn i intervaller där tillräckligt laddtryck i avgasturbon inte uppnåtts. Det ger i sin tur en minskad bränsleförbrukning med upp till 0,3 l/100 km samt förbättrad elasticitet vid normal körning. En positiv sidoeffekt för den prestandaorienterade föraren är att upp till 11 hästkrafter och 120 Nm kan behållas i en längre period genom att aktivera launch control och därmed förbättra accelerationen 0-100 km/h med 0,1 sekunder. |
|
|
Grattis Joofa, fantastiskt fin spec och pris! Det finns väl inte ett kryss som saknas på den, vill ha! /Anders |
|
|
Med känsla, Tack:-) Den har det mesta i utrustningsväg, men saknar ändå några grejer, bla adaptiv farthållare, vilket hade varit skönt att ha på Essingeleden. Men jag ska inte klaga! |
|
| Grattis Joofa! Oerhört trevlig utrustningslista. | |
|
På tal om M340i och prisnivåer så såg jag den här på Blocket: Länk I princip helt naken; ingen navi, bas-LED, std-stereo, ej digital instrumentpanel, osv... Känns svårsåld! |
|
| Den är alldeles för dyr. Man får nu en ny med bättre spec för mindre pengar efter en förhandling. Och denna är märkligt dåligt specad, undrar hur första köparen tänkte? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.