|
|
|
|---|---|
|
Hallå där. efter några månaders egen felsökning så ger jag upp och vänder mig mot er! Lång historia kort. När jag skaffade bilen så misstände den endast någon gång då det var fuktigt ute. Nu misständer den till å från nästan hela tiden på tomgång (Börjar aldrig misstända i körning) Felkoder jag får är P0300,P0174,P0171,P1353,P1351,P1085,P1083. Delar jag bytt/kollat är Vevhusventilation (Bytt hela paketet och rengjort) LMM(Bytt till ny) Ventilkåpspackning(ny) Rengjort Tomgångsmotorn och den är som den ska DISA är som den ska Kollat överallt efter sprickor på varenda luftslang från luftfiltret in till insuget. Tändstiften är bytta Haft "Injector cleaner" i bränslet. Allt detta från info jag hittat på nätet på olika forum. Men inget har hjälp. Så är någon av er klok nog att komma på problemet på min bil? | |
|
Vad är det för fabrikat på LMM som du bytte till? Allt annat än BMW original eller Bosch är ett lotteri med många nitlotter, köper man dessutom billiga "no-name-kina-skräp-LMM" är det mest nitlotter; en ny LMM kan vara sämre än den gamla trasiga! Vilka stift är det du monterat? Dessa motorer är kinkiga för rätt stift! Hur såg de gamla stiften ut? Har du kollat tjuvluft via alla småslangar och propparna på baksidan av insugsrören? Klassiskt att de spricker... Hur mår packningen till DISA-ventilen? Lätt att skada den om man lossar DISA-huset! Hur mår tändspolarna? Lossa dem och lukta på dem - luktar de bränd elektronik är de rökta. Vanligt fel och närmast förbrukningsvara på dessa motorer. Vissa partier av spolar verkar gå sönder på löpande band. Hur långt har bilen gått? Har du sportluftfilter? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej, Visserligen har du googlat, men den här länken (med lösning) täcker åtminstone in dina fyra sista felkoder. Och de tre första borde vara följdkoder av dem. Felet i den länkade tråden var läckage i någon gummibälg som hör till oljestickan. Länk /Lennart |
|
|
LMM är "Johns" från bildelar24 så ingen aning om kvalite på de märket. Stift är NGK och dom gamla stiften såg slitna ut men ändå inte slitna. dom förra stiften jag hade var "champion" Kollat tjuvluft bakom insuget t,ex pluggarna. ena pluggen var sprucken så har fixade den och fixade alla slangar till ventilen som sitter där också Packningen till Disa ventilen var fin å fräsh faktist rätt förvånad. Tändspolarna blir väl nästa kontroll nu bilen har gått 28**** och Nej har inte sportluftsfilter :) |
|
| Lenwib. har följt det där forumet redan och utan resultat än så länge :) tog och kollade upp allt det där när jag bytte vevhusventilation | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.