|
|
|
|---|---|
|
Någon nybliven förälder som köpt en bil-barn-stol till sin 4-serie GC? Några tips? får det plats en bakvänt i baksätet? Inte själv suttit i mitt baksäte men jag har hört från "normal-långa" att man sitter helt okej där bak. Dock svårt med utrymme för huvudet men det borde ju inte vara något problem för en bilbarnstol då den sluttande linjen bak inte borde påverka? Ska åka och kolla inom några veckor på alternativ. Men "any" tips ni kan komma med är extremt välkommet. tack på förhand | |
|
Får rätta mig om jag har fel men kupé utrymmena bör vara ungefär samma som för sedan och kombin (F30 & F31), axelavståndet är i alla fall samma. Har en Britax BABY-SAFE PLUS SHR II med iso-fix som jag och frugan köpte till min förra F31:a den hänger med i min nuvarande F11:a och den fungerade fint. Skillnaden mellan 3:an och 5:an är att jag kan sitta i framsätet utan problem i femman medans det i trean gick med nöd och näppe för mig (är 193 cm lång). Ett tips är att kolla hur mycket den bakåtvända inkräktar på passagerarstolen. Valde denna bilbarnstolen eftersom vi ville ha något som vi kunde sätta i chassit de gånger vi inte ville ha med ligg- eller sittdelen. Det är dock en djungel och finns säkert mer kompakta barnstolar än denna men denna har fungerat bra för oss, lilltjejen sover som en stock i den. /P-O |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.