|
|
|
|---|---|
|
Hej.Jag har en 335xi 2008 och funderar att flasha den.Ni som har gjort det,hur fungerar det med betalningen?Kort,paypal eleer nåt annat.Mvh | |
| Jag betalade med det kort som är kopplat till mitt Googlekonto. Först köpte jag Monitor module för att logga och se om det fanns några uppenbara fel man kunde se. Sedan köpte jag flasher module + steg1-paketet. | |
|
Ok.Tack så mycket. |
|
|
Hej.Vet du hur mycket hk samt nm du har nu?Installerade steg 1 idag,,.Vilken skillnad,men hade varit roligt att veta lite om siffror.Nån annan som kör med steg1 och kan svara på detta? |
|
| Runt 370 borde det ge om du körde på 98 oktan mappen | |
|
Ok.Inte illa alls.Tackar. |
|
|
Är det stor skillnad effektmässigt mellan stege1 och stege1+? |
|
|
Ganska stor faktiskt. En kille på e90post la precis upp resultat med sin bil. "First dyno run with the mods I have thus far. Stock hp at the crank is 300 and stock hp at the wheels is 286. Mods: BMS Dual cone intake DC Sports exhaust Arm Motorsports FMIC MHD Stage 1+ 95 oct tune Also using 2.25 gallons of E85 to get me to around 95 octane. Results: 363.81 hp and 406.47 ft/lbs of torque. If you add the 18% loss through the transmission, then we are at an estimated 429 hp at the crank. Not bad for the mods and tune which in total cost me roughly $770.00 and I gained 100 hp." |
|
|
Då får det bli FMIC nästa gång.Vad har du för luftfilter på din? |
|
| Min är helt original förutom MHD faktiskt. Tycker det är ganska spridda skurar vad folk har för filter, vissa har öppna vissa modifierar originalet.. Downpipes är nog nästa steg för mig men drar mig för installationen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.