|
|
|
|---|---|
|
Har haft Bentleys mek-manauler till både E36 och E46 och varit nöjd men nu är det dax för E91 - ska man köpa Haynes eller Bentley eller annan? Eller deras video-abbonemang? eller bara se på youtube gratis? Bentley: Länk Verkar ju bara täcka bensinare men å andra sidan är kanske inte just motorn det jag själv mekar med... Haynes, verkar täcka även dieselspisarna: Länk /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring, BMW CS 4096 | |
|
Det vanligaste hittar man ju på Youtube. När det gäller delar så är realoem perfekt. Så frågan är om du behöver någon bok, beror ju lite på vilka jobb du tänkte göra. /DJ |
|
|
Delar på Realoem håller jag med om men att komma tå delarna är ju nite alltid lika självklart. jag är däremot lite fundersam på om självlärda yutubare alltid görr på rätt eller enklaste sätt... /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring, BMW CS 4096 |
|
|
Du får givetvis ha en gallring på youtube och ta bort de som inte verkar seriösa. Den här sidan hade jag hjälp av vid vattenpumpsbyte och byte av topplocksbultar på min numera sålda E90 Länk |
|
| Jag har Haynes fast 05-08 tar upp det mesta. Tyvärr finns ju inte den nya du länkar till på svenska. Bentley kan du ladda hem gratis:Länk. Sedan som Mats skriver mycket kan man hitta på tuben. | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Beroende på vad som ska göras så använder man främst en kombination av flera olika källor (dessutom försöker jag samla in information från olika källor för att kunna utvärdera trovärdigheten på information då kvaliten på information varierar något otroligt). * Bentley (detta är den primära källan - mindre bra om man äger en diesel) * Haynes * Chilton * ETK * TIS * WDS * YouTube-filmer * Guider och artiklar från både privatpersoner och firmor (inte alltid nödvändigtvis om just BMW) * Forum (finns de forum som jag liter mer på och de som jag litar mindre på) * Tekniska dokument och beskrivningar från BMW * Tekniska dokument och beskrivningar från Bosch |
|
Man kommer väldigt långt med Bmw TIS Bmw WDS Bmw ETK Alldata Autodata Ska du installera senare versioner av Autodata så rekommenderar jag Windows 7 X86 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.