AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.682

byte av drivaxlar bak

le
5
leif wigh
BMW x3 -05
Har en BMW x3 av 2005 årsmodell Undrar hur man går till väga för att byta och var
man kan köpa nya drivaxlar utan att känna sig rånad.
Min bil är en med automatlåda.

leffa
pe
8
pertore
X3-2003
Hej
bytte precis mina i hopp om att det skull hjälpa mig med vibrationer.
Men det var inte de som var felet,,,
Så jag har precis köpt nya för ca 6000kr som inte behövdes.
Alltså har jag två st liggandes utan fel, rullat 15500 mil
från en X3 2004 2,5 aut
le
5
leif wigh
BMW x3 -05
Hej

Jag fick svar från BMW-verkstan att ABS sensorn vänster bak hade tagit i sensorringen och blivit trasig. Dom ville sätta dit en ny drivaxel till en kostnad av 12 300, sen sa dom att den högra var på väg att bli defekt.
Då tänkte jag att man kan ju köpa nya,nu undrar jag var köpte du dina och hur mycket fick du lov att plocka bort för att få ut drivaxlarna.Du ska ha tack för att du erbjöd dina gamla drivaxlar, men man vet ju inte om man får samma felindikationer som jag har på mina axlar.Därför tänkte jag köpa nya och sätta dit.
Är väldigt tacksam för svar.

leffa
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Om det är samma ABS-ringar som på E90 så går det att köpa ABS-ringarna lösa för några hundralappar, då slipper du byta drivaxlarna. Vad jag har förstått så säljer inte BMW lösa ringar utan byter hela axlar.

Annars gör du som jag gjorde, köper bara en ny sensor, putsar av rosten från ABS-ringen och lägger en tunn bricka mellan sensor och godset innan du monterar sensorn på plats. Ca en timme gör-det-själv per sida och ingen kostnad utöver den trasiga sensorn.

Ingen evighetslösning, men skjuter upp ringbytet ett antal år.

Undvik billiga sensorer för de gör inte sitt jobb.
le
5
leif wigh
BMW x3 -05
min motorlampa började lysa, var och kollade upp och släckte den , fick reda på att det var fel bränsleblandning, den började lysa ett par dagar senare, nu undrar jag om någan har ett bra förslag vad jag kan göra.

leffa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.