|
|
|
|---|---|
|
Hej, Igår hände något skumt. Jag har en X5 E70 -10 med CiC systemet (den lite nyare som modellen hade 2010 till 2013). Jag har blåtand för telefonsamtal. Har haft flera olika lurar parade, men på slutet hade jag min iPhone 7 samt min iPhone SE. Igår söndag så parade jag min Sony Xperia XZ Premium en lur jag testar lite. Det gick bra. Men i morse, när jag skulle köra till jobbet, så fanns ingen lur i listan, och systemet i bilen hittar inte någon lur när man klickar på "add device". Det är precis som om sändningen inte fungerar. Samt varför försvann de tre telefonerna ifrån listan kan man ju undra. Så nu kan jag ex inte para min iPhone SE igen. Någon som har en ide om vad man kan göra? Har hållt inne volymknappen 15 sek för att starta om iDrive osv men det blir ingen skillnad. Det känns som något hände i samband med att jag kopplade Xperia telefonen, sen om det har något samband el inte vet jag förståss inte. Nån som har något tips? mvh Gustaf | |
| Antingen har antennen/sladden satts ur spel eller så är din combox kass. Funkar uppspelning via USB fortfarande? Du kan prova att dra strömmen till comboxen, eller att defaultkoda om du har E-sys. | |
|
Tjena Tack för svar! Var sitter antennsladden? Ska testa om USB funkar. Hänger dom ihop då på nått sätt. Comboxen tror jag att jag har koll på, sitter vänster bak i skuffen. Får prova disconnecta den. Har tyvärr inte e-sys. Kan en mekaniker med BMW's datorer koda om? Mvh Gustaf |
|
|
Antennsladden är en av kablarna in i comboxen. Testa till att börja med att ha tellen precis bredvid comboxen, så märker du om det är antennrelaterat :) Annars, gör den strömlös, se om det hjälper. Jag tror inte att BMW kan defaultkoda bara comboxen, men de kan köra en generell mjukvaruuppdatering av hela bilen, men det är ju inte alls garanterat att det hjälper, så det kan vara bortkastade pengar. |
|
|
Hej. Det är inte så att du bytt nyckel och att dessa inställningar följer nyckel likt radioinställningar mm. Bara en tanke /G |
|
|
Tjena Nix inte bytt nyckel Mvh Gustaf |
|
| Att tillägga: det är inte helt ovanligt att boxen pajar. Har sett en del som öppnat och funnit kallödningar osv. | |
|
Ok Givetvis kan saker paja tyckte det var märkligt bara att det skedde i samband med att en ny lur parades. Får kolla helt enkelt Om boxen är paj. Kan man då istället sätta in den boxen som även har streaming för musik? |
|
| Ah, du har en ULF, ingen combox! Samma sak, förutom streamingen då. Javisst kan du byta. Det kräver lite adapterkablage och kodning. | |
|
ja jag kanske har en ULF :) inte en aning ska kolla ikväll. Om man ska "byta upp sig" antar jag att man köper en beggad combox på ebay el motsvarande. Någon vänlig själ som kan förtälja vilken man ska ha? Och vilka adapterkablar behövs? Vem kan koda om :) ? |
|
| Jag köpte kablaget från typ Bimmertech eller liknande, kodade själv. Comboxen fick jag av vänligt sinnad person. Detta var dock till F07, det skiljer lite, lite mot E70, men googlar du runt lite hittar du rätt sbannt vad du behöver. | |
|
Här finns hela kittet, men ta kontakt med dem och lämna ditt VIN så kan de hjälpa dig att speca vilka produkter du behöver. De hjälper också till med remote coding! Länk |
|
|
Ok tack! Blir en ganska dyr lösning runt 7-8 papp när allt är klart känns det som |
|
| Mja, en begagnad box ligger på under 2k. | |
|
Här och häpna nu när jag tog bilen ner till centrum la jag märke till att skärmen i bilen hoppat från telefonläge till huvudmeny ... och då helt plötsligt funkade det när jag bytte till telefonläge och de parade telefonerna fanns i listan. Mycket märkligt?! Bilen har stått i typ 24 timmar. Jag åkte båge till jobbet i morse Stort tack för inläggen men just nu är det löst :) Kör musiken med USB kabeln det går bra för min del |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.