AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.352

Hej vad göra renovera eller sälja hel el i delar !?850 ci -92a

or
12
orginal
återkommer
Har fått tag i en riktigt buskig 850 ci 91a är de nånn mening å renovera eller ska man sälja den som donatorbil verkar ju va lite värde i delar på den eller !?
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Det beror på vad du har för tid och pengar att lägga på en renovering, titta på vad du beräknar att få för den i renoverat skick i förhållande till inköp och delar.
Att sälja i delar är nog svårt eftersom det alltid är vissa delar som går iväg fort medan andra kan bli liggande länge men visst har du plats så varför inte.
/P
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Spontant känns det som du kommer att lägga mer pengar i renovering än vad bilen har i värde efter renoveringen - så brukar det nästan alltid vara om man ska försöka fixa till risiga bilar.

Lägg därtill att bilmodellen i fråga är komplicerat byggd med många dyra delar...

Tror inte att bilmodellen är tillräckligt gammal/unik/värdefull för att det ska vara ekonomiskt försvarbart att renovera upp ett sunkigt exemplar.

Men vill du ha ett hobbyprojekt att fylla din fritid med under lång tid framöver och har kunskap/verktyg/lokaler/resurser, så varför inte!?

Har man ett 10-20 års-perspektiv kanske det kan vara värt att göra renoveringen.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Instämmer med Johan B.

Några frågor om bilen: Är den rostig? Krockad? Vad är det för mätarställning på den? Är den privatimporterad där mätaren av någon konstig anledning tycks ha stannat på 14-17 000 mil?

Det är nog tveksamt om det går att göra någon vinst på en 91 med M70-motorn om det inte skulle vara väldigt lite mil på den, men då hade den å andra sidan knappast varit i "riktigt buskigt skick". Hur mycket är trasigt på bilen?

Om du å andra sidan har något intresse för modellen så har du ett roligt renoveringsprojekt framför dig de närmaste 10 åren. Särskilt om du tänker plocka ner den och lacka om. Men då skall du nog räkna med rejäl utgift som blir svår att motivera för resten av familjen.

Att sälja av delar och sedan skrota resten går nog att tjäna en slant på - men då måste du ta på ditt samvete att ha "mördat" en BMW 850. Som Kspehe säger så är de ju samma delar som går först på bilarna, sen blir resten liggande. Jag vet en del delar som jag skulle kunna köpa av dig i så fall.
or
12
orginal
återkommer
ej import men säkert gått 18000 ska den säljas så blir de komplett inte heller krockad men stått länge rostig ja huv hörn dörrar huv framkant läckage hydraulik rostiga rör maskin går lådan driver
Du
291
DuNegro
E31 850ci -92
E39 540iAT -01
Personligen så skulle jag försökt gett mig på att renovera. Ibland får det ta tid och kosta pengar. Det kan vara ett roligt projekt, och slutdestination är förhoppningsvis en riktigt fin bil.

Annars vet jag andra som skulle vara intresserade, inkl mig själv.

Mvh

DuNegro
or
12
orginal
återkommer
Kanske nånn som är sugen på hel bil då min tid inte räcker till !?
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Original: Du har PM, jag är ev intresserad,
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Original: Du har PM

**BMW-ägare i 37 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
or
12
orginal
återkommer
Hej finns någon som har nått intresse av en "risig" 850 . Motor v12 å låda verkar okey lack slut. lite rost på utsatta delar en framskärm taklucka samt framkant motorhuv följer med lite delar nya som t kablar flock nånn bromsskiva mm. ps bilen har stått i många år.Tänkte inte ge bort den å ställa undan den till mer tid infinner sej .bud mottages. skambud =soptunna å ja vet att den inte är gjord av guld.
or
12
orginal
återkommer
Hej frågar igen om nånn är intresserad av en hög med 850 delar(komplett bil) märker att jag inte hinner med finns kanske någon som behöver delar eller känner för att fixa upp den eller kanske bara ha den som "ratrod"tänkte mej runt 20 k typ skambud åker i papperskorgen
Lämna gärna intressanmäl via sms 0707927803 mvh Mikael
Visa användare
252
Richard-Lundqvist
MB C32 AMG Eurocharged
Hej. Finns bilen kvar till försäljning? Mvh Richard
Han har ju skrivit ett mobilnummer så skicka ett sms om du nu inte redan har gjort det.
or
12
orginal
återkommer
Den är tyvärr borta.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.