|
|
|
|---|---|
|
Kom hem från midsommarfirande igår, upptäckte då att bilen var ovanligt hög både fram och bak. Fick diverse felmeddelanden i display efter att jag körde över ett farthinder. Följande: Dynamisk stötdämparkontroll (störning) Nivåreglering (störning) Punkteringsindikering (RPA) ur funktion Någon som vart med om liknande? Allt kom samtidigt, fjädring verkar fungera normalt nu. Bilen är utrustad med Adaptive drive, dynamic drive, EDC samt luftfjädring bak. Kompressor till nivåreglering skall vara bytt enligt kvitto efter krockskada (har inte kontrollerat detta ännu) Rullat drygt 200 mil sedan dess. | |
|
Hittade felet... SG EMF styrdon placerat i bagageutrymme var tillklämd efter krock samt kablage sprucket. Helt otroligt att Bilia har struntat i att byta detta vid skadereparation. Vidare har man valt att banka ut batteribaljan med hammare istället för att byta. Ser förjävligt ut. Även struntat i att byta diverse trasiga fästen osv. Helt otroligt. Dem lär knappast ta något ansvar. Som vanligt lär allt skyllas på FB och FB kommer lägga skulden på verkstaden. Krocken skedde i januari och ännu är bilen inte helt ok. Bl.a. Felaktigt monterat avgassystem... |
|
| Klart att verkstan måste ta ansvar! | |
|
Jag skulle nog kontaktat försäkringsbolaget och säga att du funnit felaktigt utförda reparationer som de ska ålägga verkstaden att utföra korrekt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Ring chefen på Bilia och säg som det är. Tror dom tar ansvar för sitt slarv. | |
|
Jag skall försöka med detta idag, har tidigare haft mycket problem med FB,verkstad. Vart inne 4-5ggr för justeringar, delar som dem glömt byta osv. Verkstad skyller på försäkringsbolag (att fb inte godkänner mer delar/dyrare rep) FB skyller på verkstad (Verkstaden har utfört felaktigt jobb) Jag anser att båda har fel, FB som snålar in på pengar, verkstad som godkänner detta och utför reparationer som inte återställer bilen. Jävligt surt då jag inte var vållande i olyckan, samt att jag själv blev tvungen att skjuta till med pengar pga tidigare repskada på stötfångare fram och när dem behövde byta detta så ansågs det vara en förbättring.. Nu har jag istället fått fler försämringar. Får se om FB / verkstad är mer hjälpsamma nu. |
|
|
Surt att det ska va sånt strul mer ändå en Så stor "oberoende märket" kedja. Varför blev inte bilen inlämnad på Mbilar? Hamna i en liknande situation efter ett motorbyte på Min gamla BMW på meca verkstad. slutade med 24800:- på mbilar för programmering av Ny motorstyrning och återställning efter Mecas mekaniker. |
|
|
dzbilomontageAB, TS har lämnat bilen på Bilia som är auktoriserad BMW ÅF. Eftersom han bor i Stockholm så finns det väl ingen anledning att åka till M-bilar i Sörmland eller Västmanland? Hur slutade ärendet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.