AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
669

Integralstyrning på G 30 - erfarenheter?

Någon som hunnit få en uppfattning om hur integralstyrningen fungerar i praktiken på G 30? Vet hur den fungerar på andra modeller och i teorin, men just på G 30 vore det kul att höra hur den fungerar.
Visa användare
ProPro-medlem
13.398
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Samma system (tror BMW kallar det HSR vilket nog är en förkortning av Hinterachs-Schräglaufregelung).

Detta fanns ju redan på F10, så erfarenheter bör kunna ges från både F10- och G30-ägare.

Skulle vara intressant att höra någon som provat back-to-back, dvs först en G30 utan och sedan med.

Systemet är likadant som de flesta andra (alltifrån BMW E31 till Porsche 991 GT3), dvs bakhjulen styr emot i låga hastigheter och styr med i högre hastigheter.

Så manöverbarheten i låga hastigheter borde ju vara det som ägare främst märker skillnad - i de fall man märker skillnad (jag räknar inte med placebo-effekter här).

Vid bankörning kan jag tänka mig att det hjälper en del också (tittade runt på Porsche Scandinavia Cup bilarna men kom ju på sen att på de modellerna som används i den serien så är detta borttaget).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.