|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om det fanns två olika sorters gaspedaler till E30 genom åren? Tänker mest på nedre fästet til golvet. Jag håller på att rostlaga golvet i en E30 och har fått kapa bort det gamla pedalfästet.. beställde då ett sånt här eftermarknadsfäste: Länk Men det visar sig vara fel. mitt fäste ser ut så här: Länk Så jag utgår ifrån att det finns olika gaspedaler.. före/efter facelift kanske? | |
![]() 13.399 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jo, vill minnas det är två olika. De senare E30 (inför -89 års modell tror jag) fick den senare typen av fäste dvs så som ditt eftermarknadsfäste ser ut. Jag vet att även E34 fick den nya typen av fäste, för jag kommer ihåg att gaspedalen lossnade när jag körde på bana och lösningen blev precis som i denna tråden (vilket dock är E30 men dessa fick ju även den nya infästningen). Länk Min E30 -85 men även min E30 -88 hade den gamla typen, dvs samma som du verkar ha i din bil. |
|
Så lösningen blir då ett sådant eftermarknadsfäste och en 89- gaspedal. :) ///BMW - Was sonst! |
|
|
JohanE: Exakt! tack för svaren =) |
|
|
Jag har gjort detta, jag tog ett friskt fäste från en E36:a och svetsade dit. /G |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.