|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| B58 sitter i M240i och X3 M40i, N55 håller på att avvecklas. | |
| azkikr: Trams, 3-serie och uppåt kommer fortsatt vara bakhjulsdrivna. Och ingen vill ha en tvåhjulsdriven X3 - du kan räkna alla F25 sDrive i Sverige på dina fingrar och tår. | |
|
Trams å trams... Nya F48 X1 är ju tex. helt framhjulsdriven under normala körförhållanden. Inte längre permanent som tex e84. Känns som en befogad oro att BMW smyger in framhjulsdrift i fler och fler modeller. Någon som läst om hur xDrive på nya X3 är uppbyggt? |
|
|
Weiman: Inte trams men befogad oro... Problemet som jag ser det är ju att väldigt många 3-serie är ju fyrhjulsdrivna idag.. Om man som begagnatköpare (som jag) vill ha en klassik BMW idag med 2-3 år på nacken så är utbudet rätt skralt. Med klassisk menar jag: - Bakhjulsdrift - Bensinmotor - helst 6 cylindrar - allra helst utan turbo (530 F10 och 125 E82 runt 2012 var väl sist med detta) Men visst en G01 30i Xdrive får väl duga att byta X1an till om några år... /Jonas |
|
| Länk x4 avslöjad | |
| Urk | |
| Jag tycker den ser riktigt lovande ut, ser dock ut atta vara lite för många fönsterlister vid de bakre dörrarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.