|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk bilder har läckt ut på nya x3:an | |
|
Tycker att trynet på bilen är fruktansvärt, i övrigt så ser den bra ut. XC60 lockar mer för tillfället, får se vem som kommer ut med en vettig hybrid först. Mer bilder här: All new BMW X3 LEAKED! Länk |
|
|
Man kan tro det är en facelift. Q5 vann över XC60 i senaste AMS. Men XC60 blir säkert fortsatt vinnare försäljningsmässigt. /Anders |
|
| X5 fram o X1 bak tycker jag. Acceptabel design men väcker inte ha-begär. Verkar vara nya strategin hos premium-märkena att ändra väldigt lite i designen. Har precis beställt en MB GLC eftersom det var beställningsstopp på X3, ångrar mig inte (ännu...) | |
| mlindman: Vad har du för leveranstid på GLC'n ? Är det en coupe eller en "vanlig" | |
| Bör väl komma med hybrid lina också eller vad tror ni? Deal-breaker för egen del. | |
| 5 mån lev.tid på GLC suv. Väldigt mkt bil för pengarna blev det :) | |
|
Hämtade ut min GLC Coupé för en vecka sen, ångrar mig inte en sekund.... mlindman du kommer att bli nöjd, mycket mer komfort än min "gamla" X3-13 och 5 månader går fort, jag väntade 9 mån på min |
|
| 👍🏼😃 | |
| Länk lite mer bilder | |
| FB-live nu! | |
| I vissa vinklar har den gristryne och hängröv, känns inte så lyckat. | |
|
Länk Jag blir rejält sugen - M40i ser riktigt fin ut! Gillar interiören skarpt. Har precis beställt en M140i så det blir perfekt med en sådan här om tre år när priserna och barnsjukdomarna rättat till sig lite... :-) |
|
| Snygg den blev! Tycker nästan X-Line är snyggare än M-sport. | |
|
Jag förstår inte varför alla nya mellansuvar måste se ut som ägg. Q5, X3, Kia Sportage, Mercedes GLC. Ägg ägg ägg ägg så långt ögat kan nå. Premiumbilar ska ju vara lite aggressiva och ha skarpa linjer, men så här går det väl när man bjuder in Kakan Hermansson att vara viktig person i bilbranschen. |
|
|
X3 xDrive20d 447 000 kronor X3 xDrive30d 518 000 kronor X3 M40i 624 000 kronor |
|
|
Inte med Sdrive för Europamarknaden... snart kan man väl inte köpa en bakhjulsdriven BMW längre... :( /Jonas |
|
| Ca 20000 påslag jmfr m tidigare. I paritet m övr premium mellansuvar | |
|
X3 M40i är 344kg tyngre än M240i men bara 0.2 sekunder långsammare 0-60mph. Kan 20hp verkar göra så stor skillnad? (Samma utväxling på lådan, data finns i länkarna) X3 M40i: Länk 355 hp from 5,500 – 6,500 rpm 369 lb-ft from 1,520 – 4,800 rpm US Curb weight 4277lbs 0-60mph 4.6s M240i: Länk 335 hp from 5,500 – 6,500 rpm 369 lb-ft from 1,520 – 4,500 rpm US Curb weight 3519lbs 0-60mph 4.4s |
|
|
X4 M40i delar samma N55-motor som M2 med andra kolvar, smidd vev etc jämfört mot vanlig N55 som hittas i bla. m240i. Trimningsgraden varierar dock. Torde vara samma på X3 m40i. |
|
| Eller har m240i gått över till B58? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.