|
|
|
|---|---|
| Är det nån som köpt partikelfilter på ebay går det ått nå mer än filtret | |
|
Vrf,behöver du nytt filter ?? Lös grundproblemet , ett nytt filter blir snart fullt igen. Du skrev tidigare i en tråd om partickelfiltervarning. Har du kollat felkoder och termostater det beror ju på Något att bilen inte utför sin regenering. //Björn. |
|
| dom har bytt glödstift styrenhet till glödstift. O dom har. Gort en. Rensning en gång då funka den i 2 mån bilen går inge sämre vid larm den är optimerad till ca255 hk o gått 23500 | |
|
Glödstift och styrenhet är inte inte inblandat vid regenering. Fråga kvarstår ( varför regenerar inte bilen ) Kolla upp termostater och kolla felkoder. |
|
| Ska kolla med firman som trima den han skulle läsa av den kan va bra o testa 2 olika firmor | |
| Kollat lite med mobilen o ord. Bilen blir ca 77 grader är väl lie lie | |
| Bytt termostat nu så nu 91 grader | |
| nu har verkstaden tvättat filtret 2 gånger på plats o kört rensning med dator men larmar fortfarande efter ca 8 km eller 10 min börgar fundera om det är mottryksgivaren som strular det gör dom med bilen går normalt | |
|
nu har verkstaden tvättat filtret 2 gånger på plats o kört rensning med dator men larmar fortfarande efter ca 8 km eller 10 min börgar fundera om det är mottryksgivaren som strular det gör dom med bilen går normalt |
|
Transocean |
Att "tvätta" PDF funkar inte. Det skall i en ugn i 24 timmar. Dom nyrenoverade kostar ca 400-500 € i Tyskland plus frakt. Köp ett sånt och kör vidare. |
|
Något hindrar regeneringen, (felkoder) Bilen ska själv regenera när den är uppe i temperatur, efter några kilometer. Eventuellt måste du släcka felkod under färd Några ggr tills bilen själv regenerar. |
|
| Ok får prova o släcka under färd ända jag tycker är lite konstigt är att det inte fins nå fel kåder när man har stängt av bilen o den ståt en liten stund o startar. Den | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.