|
|
|
|---|---|
| Går i köptankarna av en m3 e92. Hur mycket värt är det med en svensksåld. Tittar på den här. Länk Går säkert att pruta ner lite, eller är den på tok för dyr? | |
| Till att börja med skriver säljaren "endast byte mot porsche", personligen hade jag tittat på en annan. Som ägare till en M3 (dock sedan) kan jag verkligen rekommendera ett köp. Vilken växellåda man väljer är vad man själv föredrar. Har kört mycket med båda lådorna och de bra båda 2 fast på olika sätt. Import vs svensksåld säger jag: gå på skicket. Finns sunkiga svensksålda, topp ex import och tvärtom. Det enda som egentligen behövs extra är ett sportsystem som släpper ut ljudet från v8an. Den är väl tyst original, och systemen är ganska dyra, så det är ju bra om det finns. | |
|
Svensksåld alla dagar i veckan, men ett fint ex såklart;) För ca 400k får du en fin lågmilare från 2011-12. Vänta bara in rätt objekt. Hösten är bäst att handla på! EB |
|
|
Import är absolut inget att sålla bort. Är historiken bra, car-faxen grön, chassinumret grönt och bilen ser bra ut, varför inte? Det är inget "magiskt" med en svensksåld som gör den immun mot fiffel och dåligt underhåll. Största fällan med importerade är väl att råka köpa en USA-import med salvage-titel som är ihoplappad i baltländerna. Värt att veta är också att skiten (S65-motorn) kan få vevlagerras närsom, några av många trådar som avhandlar ämnet: Länk Länk Länk |
|
| Det där med vevlager är barnsjukdomar. Chefsmekanikern på min närmsta auktoriserade BMW verkstad bara garvade åt mig när jag tog upp problemet sist jag var på service med M3an......... | |
| Nackdelen med import är att de diskrimineras av försäkringsbolag, många handlare samt har en snävare köpkrets. Det tycker jag ska spegla sig i priset. | |
| sirtobbe; Då är det ju solklart inget att oroa sig för.............................................................. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.