|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Någon som vet vars man kan hitta såna, eller vet om dom funkar till 100% ? // Giv en olle! å gär`n rivar! | |
| Länk | |
|
Tackar....nån som vet att dom funkar med all säkerthet? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
| vad står det för belopp på böteslappen om man blir ertappad med ovanstående mojäng? 400? 600? | |
| gurr: 1200:- Står det i artikeln... | |
|
Inte värt körkortet (om de nu ändrar på lagen). Men annars så är det ingen dum idé bara att de verkar inte funka så himla bra? (tidigare inlägg) /Manray/ |
|
|
1200:- men det är nästan värt det..för om man kör över 10 km/h gör fort så kostar det väl 1100:- , tror dom flesta gör det på 70/90/110 väg där dom oftast brukar stå. Pluss att dom inte kan ta ens lapp heller. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
| nofx16.. cheers! | |
|
Ingen som vet hur pålitliga dom är? // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Vet inte var de har får 1200 från, stämmer ju inte alls. De är ju olaglig att sälja, inneha och använda, En kollega blev stoppad vid Nyköpingsbrp p.g.a. att polisen inte kunde mäta honom alls. Han körde rätt mycket för fort. Inga hastighetsböter eller indraget körkort för honom, så det tyckta han var bra först. MEN han fick dagsböter för innehav av "olaglig utrustning för störande av hastighetsmätning". Landade på ca 10.000 kr och en markering i straffregsitret istället för körkortregistret, inte så kul tycket han..... |
|
| Finns sluga varianter som är själv förstörande vi ev. polis kontroll så ett knapp tryckning och den blir skrot men väldigt svår bevisat att det är en störare och att den fungerade vid mät tillfället | |
|
Finns det inga Stealth bilar, då borde man ju inte ens behöva en laserstörare!? Mvh Patrik |
|
| Sandgren, köp en DeLoeran så slipper du problemet! | |
|
Denna "sak" funkar garanterat mot tung gasfot ! =)Länk _____________________________________ Länk |
|
|
hahhahha....true // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Man ska inte ha enbart en störare utan en med varning också. Då kan man ställa sig på bromsen när man hör varningen och sen när man är nere i laglig fart så stänger man av den. Då får polisen mätning på bilen och siktar på nästa. Det kan ta nån sekund att få lasern att låsa även utan störare så det är inte säkert att de reagerar på att de inte får värdet direkt. Om den som mäter står på en bro eller liknande så kan mätningen bli av trots störare eftersom den inte stör så brett (högt). Jag råkade närvara vid ett test av störare för nån vecka sen och lärde mig en del. Fast jag kör förstås aldrig för fort. |
|
M3_BMW |
Braxen: Det har du nog rätt i. BMW M bilar, när du älskar att köra. |
|
bara en fundering...om man nu har en störare kopplad till en av-på-knapp, och den vid kontroll är av, kan man få böter då? verkar ju sjukt om man kan få böter för lite dioder som råkar sända ljusvågor med "rätt" våglängd, i synnerhet om dom inte är på... förresten...nån som vet vilken våglängd lasern jobbar på? #232 i E28 registret Länk Länk |
|
|
När jag pratade med MDS om en sån här störare dom hade så sa dom att den gick under benämningen "garageöppnare" och var därför fullt laglig. Polisen kunde beslagta ta den vid en kontroll men var sedan tvungen att lämna tillbaka grejerna. JanF Var det störare eller varnare din polare hade?? /Bimmerman Länk Tack till MH-GTR för all hjälp |
|
| Undrar vad polisen ska göra åt "garageöppnarna". Dom kan väl inte helt sonika förbjuda dom? | |
|
Blir nog svårt att förbjuda garageöppnare...annars får man väl skaffa sig en sån här :)) Länk Det roligaste jag sett på länge iaf!! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.