|
|
|
|---|---|
| Har en fundering. Ja har köpt en bmw e61 530d 06a med panoramatak men fattar inte varför den inte går att stänga från vent mode när man står stilla.de funkar kanon när man rullar men inte när man står stilla.är de nå fel på min bil eller är de nån inställning man måste göra? | |
| Slitet. Säljaren visste nog om der. | |
| Ja bilen är ju inte ny så. Men hade mer förstått om de inte funkade alls men tycker se är konstigt att alla funktioner funkar när man kör. När man står still funkar allting utom att stänga från vent mode. Å de knarkar o brakar inte hellre. Så i min värld tycker ja de verkar va nå data fel? | |
| Taket sätter felkoder, läs av det. Du kan testa att ge det en liten knuff när du ska stänga det, se om det hjälper. | |
| Jo jag hade tänkt fara till nån som kan koppla upp datorn å kolla om den säger nått. Men tycker de är konstig att de funkar då bilen rullar utan att behöva ge en knuff. | |
|
Har du motorn igång när du står still? Tänkte Tänkte om den extra spänning som geratorn ger räckte till om taket kärvar? |
|
| Jo ja har bilen på tomgång när ja testar | |
| Testa att gasa lite samtidigt och se om det gör någon skillnad? | |
|
Här är problemet. Slitet men går att fixa om man inte vill byta hela modulen |
|
| Ja om de är de som är problemet byter man ju hela modulen. Men varför funkar de kanon om man rullar och stänger de? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.