AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
603

Ska köpa fälgar till min e92

Le
2
Levinazo
325i Coupé -07
Hej! Det är så att jag ska köpa nya fälgar till min e92 och behöver hjälp med mått osv

Jag äger en 325i e92 m sport, som har m fälgar men det håller inte riktigt, vill ha något som sticker ut mer.

jag har funderat på Länk

undrar om dom kommer in i hjulhuset och vilket tum och storlek jag borde välja

Kan man kränga över däcken på orginal fälgarna på dom nya fälgarna eller måste jag köpa nya?

Tack på förhand! :)

KasKas
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
E92 såldes med både 16, 17 och 18-tumsfälgar.
Jag vet inte om dina existerande fälgar (M-sport) är 17 eller 18 tum, det är information du kanske kunde ha inkluderat i ditt inlägg.

Om du har tänkt använda befintliga däck, så kan dina nya fälgar inte vara större (såg att du länkat till 19-tummare) än de du har idag.

E92'an har vad jag förstår 8.5 tum breda fälgar i både 17 och 18 tums storlek, med ett ET36 (inpressningsdjup)

Du bör ju välja en ny fälg med motsvarande bredd och inpressningsdjup för att veta att de passar som original. De du länkade till, förutom att de var 8.5x19 (det kanske är 19-tummare du vill ha?) har ett ET15 vilket innebär att de kommer att sticka ut 21 mm mer än vad originalfälgarna gör. Det kan ju få konsekvenser för dina skärmkanter, så jag vågar inte svara mer för det är ju tänkbart att det kommer att ta i då.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.