|
|
|
|---|---|
|
Hej. Funderar just på att eventuellt handla en 116i-2014 som jag hittat. Finns det något speciellt att tänka på och vad är verklig förbrukning för en sådan. Har idag en dieselbil men hittar ingen vettig BMW diesel att handla. Kör ca 2500-3000 mil året men kommer troligen tappa i mil med nytt jobb som är på g. //Magnus | |
| Förbrukningen beror ju väldigt mycket på körsätt och annat men den går helt klart att köra snålt. Jag har kört min 2300 mil och snittar 6,06 l/100km. | |
|
Jag tyckte den var trög trots Dieselkrafts nya trimbox. Bytte nu till 118D med Steptronic. Skillnad som dag och natt! 150 kvicka dieselhästar. Har kört 200 mil och förbrukningen är redan 05l/mil trots inte inkörd. MVH Tommy |
|
|
Tycker 116i har riktigt bra drag i låga farter men är lite seg vid omkörningar. Skulle jag trimma så skulle jag välja optimering och inte box. |
|
|
Har köpt en M.sport 2015, men med M.sport fälgar 18 tum. Hur kan man sätta 18tums hjul på en 1 serie??. Dessutom med RunFlat däck. Ser jättekonstigt ut. Skall byta till vanliga däck och fälgar 16tum. Förbrukningen ligger på 0.76 i stadskörning. Kör huvudsakligen i eco läge, och polsk körning. Skön bil, perfekt för mig tills El hybrider sjunker i pris. Har målsättning på 330e men tycker dom är för dyra idag, får väl vänta ett par år. MVH |
|
|
@Wigerup: Vad menar du med att det ser konstigt ut? För stort? Personligen tycker jag 18" är alldeles perfekt på 1-serien, ser inte för stort ut och inte för litet. |
|
|
@wigerup: Se till att spara 18-tummarna tills du ska sälja bilen. Det lär bli omöjligt att sälja en bil med M-paket och 16-tums sommarhjul. |
|
| BMW 116i är en bra bil. Den har det mesta du kan önska. Men, som sagt lite slö på top end! " 18 meters " tradaren måste planeras vid omkörning. men, för att råda bot på detta sätter du i Dieselkrafts trimbox. Avsevärd skillnad. Jag har en sådan på hyllan som använts 500 mil som du kan få köpa för under halva priset. 1500:- plus frakt komplett med alla anvisningar. Som nytt. | |
| Jag kommer lägga ut min 116i - 12 till försäljning nästa vecka om du skulle vara intresserad. Vi har hållt ut in i det sista men måste byta till en rymligare familjebil nu. Jag har bara positivt att säga om 116i som modell. | |
|
Glömde skriva att min snittförbrukning är 0,68. Till vardags kör jag kort och snäll stadskörning följt av 2,5 mil motorväg I ganska snabb takt. |
|
|
Polsk körning? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.