|
|
|
|---|---|
|
Tja! Har e39 525, 02a, alltså m54b25 motorn, som jag vill ha lite effektökning i, har funderat på ett m54b30 insug, samt lämna in styrboxen till fekzen för chippning för att öka några hk, och att få vridet vid tidigare varvtal. Någon som gjort något liknande, eller som har invändningar/tips på vad jag ska använda för grejjer för att få bästa resultat, samt vad jag kan göra mer för att öka effekten i min bil? :) Är väl medveten om att det inte är gratis att sugtrimma, men gillar denna bilen och har tänkt behålla den ett tag, därför känns det värt att uppgradera den lite! Mvh jocke | |
|
Vilken budget har du samt hur mycket mer effekt skulle du vilja ha? Du är beredd att offra lite effekt i låg och mellanregistret för mer på topp? |
|
| Byt motor till M54B30. | |
|
Vill inte byta motor då det känns som det är väldigt mycket mer jobb än att bara trimma lite? Skulle kunna lägga en 10tusen +/- är inte direkt ute efter att köra i 250knyck, vill ha en bil som är rappare, så det händer lite mer när man drar iväg, om du förstår hur jag menar? |
|
| Köp en M5, allt annat är "kompromisser". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.