|
|
|
|---|---|
|
Halloj folkens! Jag håller på med ett projekt där jag anpassar en M57D30 för ett liv som "stand alone" motor. Donatorn hade automat, och det göre sig icke i detta projekt. Så jag har en liten fundering på vilka svänghjul jag kan använda mig av. Har tidigare fått tips på M20 med tillhörande startmotor. Men den verkar ha blivit mer exotisk och dyrare!? Alt, mycket möjligt.. Så vet inte jag vad jag ska söka efter på ebay. De.. Funkar grejer från tex e36? Måste vara enkelmassigt svänghjul då motorn ska monteras i en båt. Tack på förhand gubbs n Girls. :) Försök inte laga det som redan fungerar... | |
|
Kolla med tex Bakaxeldelar. Förmodligen inte billigaste lösningen men du kanske får veta vad du behöver iallafall om inte annat. Nästan helt säker på att min far ligger på ett ganska ovanligt original M50 enkelmasse svänghjul om det skulle råka passa. tror det ser ut typ såhär Länk |
|
|
Kul :) Jag står precis i startgroparna att göra samma sak, marinkonvertera en M57D30. Ska hämta bilen nästa vecka och börja. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.