|
|
|
|---|---|
|
Hej, Köpte denna kabel på eBay Länk När jag väl kopplar in ser jag att det inte fungerar. Berättade det för säljaren, han skickade en ny kabel men den fungerade inte heller. När jag ruckar i skarvkontakten kan det hända att stereon snappar upp AUX signalen, men den försvinner direkt. Min bil är kompatibel för AUX, har testat båda kontakterna på stereon samt alla möjliga kombinationer på kontakten, det vill sig inte. Någon här som installerat AUX på sin bil? Var köpte ni kabeln? Har ni haft problem vid installationen? Tacksam för svar. /Khrowa | |
| Tänkte beställa en aux till min bil. Hur vet man om enheten är kompatibel? | |
|
Jag har alltid trott det skulle finnas ett tredje läge på Mode-väljaren om den var AUX-kompatibel. Alltså radio, cd och aux. Min har inte det - och är uttagen dec 2004, tillverkad i juli. |
|
|
När jag kopplar in AUX och trycker på mode så kan AUX signalen visas i någpn sekund. Men sen så försvinner det. @Fredrik--- BMWn tillverkade efter 2003 ska tydligen med 100 procent säkerhet vara kompatibla. Läste om det någonstans. |
|
|
På specarna till min bil är den tillverkad med en annan radio med kasset så nån gång är den utbytt till den cd det är nu. Hittade denna tråden om hur man kollar om radion funkar för aux eller ej. Länk |
|
| @Fredrik--- Jaha, enligt den länken är inte min kompatibel då. Men konstigt ändp att jag fick igenom AUX signalen i någon sekund där. | |
|
Kollade min mjukvara och den är för gammal enligt länken. Såg i en annan länk där personen lödat fast aux inuti enheten där cd-spelaren går in i färstärkaren. Ska nog testa den varianten kanske. Ska se om jag kan hitta den igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.