|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken beskriver, kupefläkten fungerar inte för det mesta, ingen skilllnad på autoläge eller manuell inställning av fläkthastighet. samma fel på båda sidor men det kanske är 1 fläkt i bilen. Den kan hoppa igång av sig själv när man åker. Någon som vet? FAF | |
| Nästan helt 100 på att din kupefläkt har gett sig. Ibland räcker det med att smörja upp. Sitter under diverse kåpor på vänster sida i bakkant av motorutrymmet. (vänster sida när man står framför bilen, dvs höger i bilens färdriktning) | |
|
Tack för svaret , misstänkte nästan det. Ska kolla om jag kan rycka ur den imorgon. FAF |
|
| Det är inte batteriet? Hade problem och den reglerade ner fläkten när batteriet var dåligt | |
|
Nu har jag lyft ur fläkten, 3mm kvar på ena kolet och satt fas, 6mm kvar på det andra. bara att beställa en och byta. Hur är det möjligt att konstruera en bil så smart, tog 15 min att plocka ur fläktpaketet!!! Glad blir man i alla fall över en sån design. FAF |
|
| Här har du Hella/Behr för halva BMW original priset:Länk. Original leverantör av fläkten :-) | |
|
Tack för länken, ska beställa en idag. Fungerar tillsvidare med tillfilade startmotorkol! FAF |
|
|
Förresten, runt fläkten var det en halvliter löv och barr, skadar inte att kolla det ibland. FAF |
|
|
Förresten, Frejs bildelar har kol till fläkten! Då byter jag inte hela fläkten den här gången. FAF |
|
| Har samma problem som ovan med min f11. Har urmonterat kupé-fläkten och testat köra direkt ström på den. Då blåser den på ordentligt. Men när den sitter i bilen så går den sällan. Slår jag till på fläkten (monterad) så hoppar den igång, men stänger jag av tändningen och slår på igen så vill fläkten inte hoppa igång (tills man slår på den). Tror ni att det är fläkten som felet beror på ändå? | |
|
Hur ser man om kolen till fläkten är slut? Försökte kolla det när jag hade den ur monterad men lyckades inte se kolen. Du kanske har en Bild? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.