|
|
|
|---|---|
|
Hej Hur kan kan se om min 320 E36 Cab 1994 kan ha hardtop? Vart i så fall köper jag fästen? / R | |
|
Du tittar på ovansidan nercabbat under "C-stolpen" och under några svarta täcklock (som skjuts bakåt om jag minns rätt) ska det finnas ett hål på varje sida. I hardtoppens sidor finns sedan motsvarade bajonett-sprint som vrids 180 ner i hålet och fäster höger rsp vänster bak. Framtill fäster du med ett vridhandtag i hardtoppen som ser likadant ut som i tygsuffletten. Diu behöver inga lösa fästen - det sitter fast i hardtoppen. Det enda som är löst är två täckbrickor som du sätter inuit hardtoppen för att dölja de bakre vridhantagen då hardtoppen är på. Sålde min E36 cab med HT igår så jag kan inte längre bistå med bilder. :-) /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Då saknar jag sån infästning :) Så vart kan jag köpa en sån? Eller vad kallas dem så jag kan googla... har letat men hittar inte. Länka gärna! /R |
|
|
Kan inte svära på det men det skulle kunna vara nummer 12 på denna bilden Länk I så fall är täcklocken troligen nummer 15. Hur enkelt det är att eftermontera en sådan vet jag inte - den ska ju hålla fast hardtoppen så det duger nog inte med vilka skitbultar som helst.. Vore bra om du fick titta på en bil med HTförberedelse och jämföra med din egen och ta lite bilder, men som sagt min är såld i lördags. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.