|
|
|
|---|---|
eastmotorsport |
Har kört BMW under många år, många modeller och haft min beskärda del av problem. Nu vill jag köpa en 5-serie F10 2010-2011 typ 523 eller 528. Vill ha kvar sexan helt enkelt. Men jag räds problemen som verkar vara vanliga på dessa motorer. Finns det överhuvudtaget nått att gå efter, eller nån motortyp som är driftsäker. M54 verkar ju rätt okey men det är ju gamla bilar nu. N52 hade ju tickande lyftare och N53 tändspolar och annat. Hjälp behövs, ska jag behöva ge upp mitt mål med en F10;a :( Jag vet, och jag har sett och läst massor om dessa motorer och problem men ville bara snacka lite mer om detta. Den som inte frågar får heller inget veta :) |
|
Skulle välja N52 framför N53. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| 535i, starkaste sexan och få kända problem. Däremot turbo och dyraste valet. | |
eastmotorsport |
"Sverige" hade en lågmilad 330iM -06 som jag körde på tok för sällan och det hände att just lyftarknacket uppstod vid start. Inte trevligt även om det hände sällan och gick över fort. "Grelle" har alla 535or turbo av senare årsmodell eller finns det utan också? Har inte den samma konfiguration som N53? Den som inte frågar får heller inget veta :) |
|
Alla "senare" 335/535 har 3-liters sexa med turbo N54/N55. Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
eastmotorsport |
Tack "Sverige" för infon. Den som inte frågar får heller inget veta :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.