|
|
|
|---|---|
| Bytte bensinpump för två veckor sedan, den nya har börjat att skrika. Är det normalt eller? | |
| Surrar den eller vad menar du? En frisk bränslepump skall gå tyst, men ett litet surrande kan höras om man lägger örat vid bagagerumsgolvet där pumpen sitter. | |
|
Jag hör pumpen både i och utanför bilen, och den surrar inte, utan viner mera kan man säga. Det är ett förbannat irriterande ljud! |
|
|
Påminner om ett fel jag hade på en gammal E28. I det fallet var det avluftningen som satt igen. Går bilen dåligt oxå eller surrar den bara? MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
rsarits |
Har du bytt bränslefilter? Råkade ut för liknande problem på en SAAB 9000 turbo, det lät som om pumpen skulle skära ihop, men det var bara dags för filterbyte Micke |
|
den surrar bara, annars så går den bra. Var sitter bränslefiltret/filtren? Hur kollar man avluftningen?? |
|
| någon som vet...? | |
|
I mitt fall märktes det på att då jag kört en stund och sen (med avstängd bil) skulle öppna tanklocket , så fick jag knappt upp det för det var så stort vacum i tanken. Tror dock inte att detta är ditt problem. Det sitter inget filter i tanken före pumpen? MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.