AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
495

BMW mekare,hjälp!!!!

Fr
8
Fred
325i -88
Vad kan det vara när kopplingen inte
fungerar? Det finns inget tryck! När jag
trycker den i botten så stannar den där! Vad kan det vara? Den funkade hur bra som helst igår men när jag kom idag o skulle starta så fanns det inget tryck alls... Vad kan det vara???? Jag har försökt pumpa upp trycket på den men inte ens det funkade! Den vill inte ens få upp lite tryck???

mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Jag skulle gissa på att det är kopplingens slavcylinder som har gett upp. Den sitter vid växellådan och det brukar att gå att renovera dessa(det finns renoveringssatser att köpa).

Mvh Micke t/
328-96
520-92(till salu!)
B6 3,5-89
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
prova att lufat den först!

D är fegt o släppa gasen!
Hej!

Känner igen problemet. Vi har en Audi 100 som var sån. Har du provat att pumpa upp trycket med pedalen? Vi hade luft i systemet, vi fick avlufta helt enkelt och fylla på. På den bilen satt det en avluftningsbult 10mm långt ner som f-n i rummet, minns inte mer tyvärr.

Mvh Gunnar, BMW 540IA-93.
plocka bort å kolla. man brukar se vad det är för fel när det gäller kopplingen!!
powsgli
Instämmer med "micke t". Det är oftast slavcylindern där tätningarna gett upp Lite bökigt att fixa, men det går. Ibland måste man fylla på vätska genom en slang till avluftningsnippeln. Man måste då vara två pers.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.