|
|
|
|---|---|
|
Har precis skaffat en 1994 M3 coupé, är helnöjd men tycker att fjädringen känns lite mjuk. Vill ha den styvare utan att sänka för mycket, den ska ju kunna gå på det fina svenka vägnätet. Nån som kan rekomendera fjädrar/dämpare? | |
M3_BMW |
Jag rekommenderar H&R 40/10 eller Hamann 40/20. Båda säljs av Länk BMW M bilar, när du älskar att köra. |
|
Har oxo lite undring angående väghållning Till våren har jag tänkt sätta på nya dämpare + fjädrar, Någon som har rekomendationer. Jag är ute efter lite hårdare grejer än original dock inte mkt lägre då jag kör på 18x40x235, vill juh fortf kunna ha 2 bak i bilen om det behövs. Märken o priser ? Någon som har nå fina beg-grejer liggande till hyffsat pris mot våren kanske ? "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
Jonas M3 |
har gula ställbara koni runt om....oslagbart i den prisklassen.. M-Tritschka |
| Jag har också ställbara Koni och behöll originalfjädrarna. Bättre väghållning utan att sänka bilen :-) | |
|
Jadu, cruZZe: jag har fått på mina nu och där ska jag säga att de är hårda men inte FÖR hårda.. Väghållningen blev helt kanon, den styr som en racebil nu.. Sen är de ju ställbara i höjd med lite jobb.. Jag behöll faktiskt orginal höjden (+-10mm), Det var SACHS som hade tillverkat dem. |
|
|
Kan varmt rekommendera MK Motorsports grejer. De funkar bra bevisligen på min bil iaf ;-) Länk |
|
|
Såg att om man köper koni så måste man kapa sönder orginal fjäderbenet och skruva i en koni insats... låter som en klåpar lösning. Nån som har koll på pris på orginal fjädrar, kan ju vara idé att byta om man ändå byter dämpare, bilen är ju åtta år. /Fredrik |
|
|
FredrikOlssson: Det gäller bara på M3E36 om du inte tar en coilover sats annars är det hela fjäder ben fram. //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 |
|
|
Koni : Har du någon prisskillnad (exempel) på coilovers och vanliga ? Och är det någon prestandaskillnad ? Sänker dom något ? "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.