AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.142

Mercedes W166 ML250

Do
181
Dofus
E39 528i -00
Hej !
Snöat in lite på mercedes W166 ML250 med "lilla" snåldieseln på 204hk, de ligger i dagsläget runt 300-350k hos handlare med 8-13k mil.

Är primärt ute efter en rymlig bekväm och tyst bil, provkörde ett par W164 och måste säga jag tyckte om dom väldigt mycket, har inte hunnit iväg och provat W166 men den skall ju vara bättre på "allt". Utslagsgivande för mig är att ägandekostnaderna skall vara rimliga (X5 diskad direkt p.ga. jag inte kan få vettiga försäkringspremier).

Vad tror ni hur prisutvecklingen på dessa vagnar kommer vara ? Hur brukar Mercedes stå sig ? Tanken är att behålla 2-3 år, ca 4500mil.

Visa användare
15
Keffo
528iA Touring -00
Jag är skeptisk till hela ML-serien.
Jag hade analyserat dom under en tid och kände att jag verkligen hade gjort all nödvändig research och var redo att köpa en. Jag hade besökt flera handlare och provkört flera olika bilar och passade på att stanna och äta en kebabrulle med extra fefferoni på vägen hem. Mannen som serverade mig kebabrullen berättade att det skulle bli regn under kvällen minns jag.
När jag kom hem och berättade om att jag skulle köpa en ML så blev min far helt vansinnig, hämtade startkablarna, och slog mig blodig med dom.
Detta hade aldrig hänt om jag bestämt mig för en annan bil.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
:)
Ne
81
NewUser
E350 CDI 4-matic -11
A3 2.0 tdi -10
Generellt är väl stora bensinmotorer svårsålda på både X5/ML medan diesel håller sig bättre i värde. Tror den motor du tittar på (alternativt 350 cdi) kan vara ett plus i nästa led, när bilarna går ner i inköpspris är hyfsat vettig skatt och försäkring mer relevant för köparen än när de kostar 300kkr+.

Har du provkört med någon ML med den motorn? Tycker personligen den räcker till utmärkt på en E-klass men ML är betydligt tyngre..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.