|
|
|
|---|---|
|
När miljöpartiets hemliga polis hämtar in mig för förhör kommer de säga något i stil med: - Vi är mycket besvikna på dig, vi trodde du var botad efter 10 år utan den tyska 7-serie drogen. Du har solfångare på taket och kör mestadels en vit skoda, den lilla överträdelsen med 996:an har vi valt att blunda för då du faktiskt sålde bort en äldre miljöbov då du köpte den. MEN NU HAR DU JU FÅTT HELT J*VLA FRISPEL, en 22 år gammal 750 med V12 och en tank så stor att Norge öppnar ett nytt oljefält, dessutom den långa modellen med extra benutrymme! Jag hör vad ni säger nu, men när jag stänger dörren med dubbelglas och låter autostart funktionen slå eld i maskin är ni snart bortglömda. Sa jag förresten att jag tänker köra ungarna till dagis med den? Tillbaka i träsket! Vi får se vad som framtiden bär i sitt sköte, det finns lite pyssel på vagnen. // Magnus | |
|
Jo...inte lätt att vara alla till lags, eller miljön till lags :) Man köper det man vill ha och kan därmed få utstå en del blickar från "miljöaktivister" , och därmed är det ju en hel radda med "fel" på modellen man köpt enligt t.ex vissa miljö aktiva människorl... Jo, miljön är viktig,men om inte politikerna gör någonting annat än att debitera via skatt på bensin etc etc så måste man ju få köra det man själv tycker är ok..Jag menar man "betalar ju miljöskatt" via bensin, skatt, osv ändå...i dagsläget. Troligt är att bensin och dieseldrivna fordon kanske t.o.m. blir förbjudna inom en hyfsat snar framtid...t.ex i innerstan eller nå´t. Men men...man ska inte ha ett allt för dåligt miljösamvete bara för att man glider runt i en vagn som "en del" tycker är "totalfel" att köra. Idag betalar man för att man är ett "miljösvin" ;) Tids nog förmodar jag att man blir "stoppad" att köra vissa bensin/dieselslukande vagnar, men det kanske är några år bort iaf. M.a.o....passa på att köra och vårda en V12 med gott samvete :) Mvh Janne. |
|
|
Du får helt enkelt skämmas och klistra dit en stor dekal på bakluckan som säger: "Jag klimatkompenserar för åtta miljöbilar!" :D Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Betala hela din lön i skatt. Sedan fördelar staten det den tycker att du och din familj kan behöva för ett lagom "överflöd". |
|
| Grattis till en riktig klassiker! | |
| Härligt :) | |
| Är själv tillbaka i sjuan efter tre års stiltje med allehanda problem hit och dit. Solenoid, jordkabel, plåtreparation m.m så känns de som en ny dröm att vara tillbaka i sin 7-serie. Oroa sig som miljöbov känns bara som överdrift, för mycket "märkligheter" som ingen kan stå till svars för numera. Pyssel är stormen före lugnet | |
|
V12 har tagit mig och ungarna till sommarstugan idag (20 mil), sällan har den resan gått så smidigt sett till barnens förehavanden. Vagnen däremot ville trotsa lite och börja dagen med ett urladdat batteri och en strejkande fönsterhiss. Utredningen av ev tjuvström får genomföras innan batteriet med okänd status byts. Allt verkar gå i sleep mode men jag kan ta fel... Fönsterhissen blir det nog en status koll via inpa på först. // Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.